Passie Pensioneert Nooit voor Erwin van Ligten

Wat is mijn grootste passie in mijn werk? 

Het musiceren en gitaarspelen, het liefst met muzikale avonturiers.

Wat is mijn idee van ultiem geluk?

Ik prijs mezelf gelukkig wanneer ik in goede gezondheid alles in het leven kan delen met mijn naasten.

Wat is mijn grootste angst?

Heengaan via een fysieke of geestelijke lijdensweg.

Waar houd ik het meest aan mijn werk?

Wanneer er nieuwe muzikale ideeën tot stand komen en deze vervolgens tijdens studio-opnamen in bloei gaan en resulteren in een ‘YESSSSSS’!

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap?

Heb ik niet..grapje. Mijn licht geïrriteerde attitude wanneer ik het ‘te’ druk krijg met alles.

Wat is mijn grootste valkuil?  

Dat wanneer ik uit bepaalde situaties een les heb gekeerd, ik dan een tijd later toch weer door mijn nonchalance dezelfde fout(en) maak.

Wanneer zou ik liegen? 

Wanneer ik zou zeggen dat ik dat nooit zou hebben gedaan.

Welke personen in mijn professie, die nu leven, bewonder ik het meeste? 

Jeff Beck, Chris Robinson, Daniël Lanois, Jackson Browne, David Lindley, Ry Cooder.

Waar houd ik het minst aan mijn werk? 

Wanneer ik het gevoel krijg dat het werk dreigt te worden.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk?

Jaren ’80 tot ’90. Dit was een onbezorgde periode. Ik woonde in Alkmaar en trad op met artiesten uit verschillende scenes. De meeste live podia in het land kregen destijds nog subsidie.

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij?

Je houdt zoveel van je werk dat wanneer de pensioengerechtigde leeftijd zich aandient, je verheugd verder gaat met ‘de’ hobby waar je ooit je beroep van hebt gemaakt.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen?

Dat ik beter om zou kunnen gaan met situaties waarin ik onrechtvaardig word bejegend.

Wat is mijn grootste professionele prestatie tot nu toe?

Ik heb met velen de onderlinge muzikale chemie gedeeld en heb daarnaast 3 (gitaar) solo-albums uitgebracht, waar ik best wel trots op ben; zowel op het resultaat als de prestatie op zich.

Waar zou ik het liefst willen leven en werken?

In een land waar de zon altijd schijnt. Vandaar de titel mijn onlangs verschenen album SUN. Als de zon er is, heb ik niet echt veel meer nodig.

Wat is mijn meest waardevolle bezitting?

De rijkdom van een leven met 3 zonen en vrouwlief vergezeld door mijn gitaar. Deze laatste is mijn ultieme uitlaatklep, hiermee kan ik dagelijks discussiëren.

Wat is mijn meest markante karakteristiek?

De artistieke weg die ik verkies boven de commerciële in mijn muzikale carrière.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg buitenshuis, in mijn stad? 

Dat kan overal zijn, zoals tijdens reizen in gebieden die mij inspireren waar ik nog nooit ben geweest.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken buitenshuis,in mijn stad? 

De Aziatische keuken, wherever.

Welke boeken hebben mijn leven beinvloed?

De kracht van het nu, van Eckhart Tolle,In een rozentuin, van Tich Nath Han

Aan het roer van mijn leven, van Maries Ligtvoet

Wie zijn mijn favoriete schrijvers?

Arnon Grunberg, bijvoorbeeld het boek Tirza.

‘You Only Die Once’. Welke muziek wil ik beluisteren op mijn laatste dag?

Where were you van Jeff Beck, dit stuk staat vol mij bovenaan.

Wie is mijn held of heldin in fictie?

Mijn oma, want ze is er al een tijd niet meer.

Wie zijn mijn helden en heldinnen in real life?

Zoubida, ze heeft voor mij gekozen. En mijn 3 musketiers, ik geloof dat ze ook voor mij hebben gekozen.

Welke film zou ik jou aanbevelen ooit in jouw leven te zien?

Legends of the fall

Wat zegt de uitspraak ‘De Financiele Vrijheid om te Creëren” mij?

Ruim voldoende middelen hebben om in je onderhoud te kunnen voorzien, zodat je vrij bent te doen wat je leuk vindt.

Welke rol speelt kunst in mijn leven en werk?

Qua beeldende kunst; kan er van genieten, maar ben geen verzamelaar.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime?

My Guardian Angel. Die moet ik toch zeker wel hebben. Ik zeg vaak tegen mezelf, count your blessings…all those years…

Naar welk project, in 2017, kijk ik uit?

‘Schatten’  theatertournee mij met Astrid Seriese (februari t/m april),
‘Forever 27’ een tour die ik samen met Beatrice van der Poel ga doen, deze is nog in wording.

Waar kun jij mij en mijn werk zien of ontmoeten in 2017?

Check mijn website erwinvanligten.com

Wie zie ik graag uitgenodigd om hun Passie Pensioneert Nooit verhaal te vertellen?

Jan Akkerman, Hans Kik, Micheline Van Hautem, Mathilde Santing, Astrid Seriese, Julya Lo’ko, Harry Hardholt, Willem Swikker, Jens Dreijer.

Hoe kun jij contact met mij opnemen?

info@erwinvanligten.com

Dit is een bericht van Passie Pensioneert Nooit founder Peter de Kuster

Maak een Proefrit in jouw Droomjob en Creëer een Leven en Werk waar Jij van Houdt en Nooit van Wil Pensioneren. 

mip8

Ja, jij kunt een gooi doen naar jouw droomjob zonder jouw huidige job, levensstijl of onderneming te riskeren. In Proefrit in jouw Droomjob zul je ontdekken hoe het ontmoeten van een mentor die jouw droomjob heeft, van een gesprek tot een uurtje tot daadwerkelijk een paar dagen samenwerken met de mentor jou zal inspireren om jouw eigen verhaal te versterken over jezelf en jouw creatieve droomjob die jij altijd wilde. Het kan de eerste stap zijn om die droomjob waar te maken

midnight-in-paris-007

Revolutionair en praktisch, deze hands – on  class ontworpen door Peter de Kuster – de oprichter van Passie Pensioneert Nooit zal bijdragen dat jij met jouw passie jouw geld verdient wanneer je leert om:

  • Een “Proefrit in jouw Droomjob” voor jezelf in elke creatieve onderneming te maken
  • De vaardigheden op te bouwen en de kennis te vergaren die jij nodig heb om aan jouw nieuwe creatieve onderneming te beginnen
  • De angst om te veranderen te overwinnen
  • Een ontslag of andere onvrijwillige verandering in de kans van jouw leven te veranderen
  • Een droomjob te ontwerpen die nog niet bestaat
  • Een geleidelijke, veilige overgang te managen van jouw huidige job of onderneming naar jouw droomjob
  • Financiële risico’s te minimaliseren wanneer je met jouw nieuwe moedige leven start

ejfelkor_parizsban

“The secret of success is making your vocation your vacation – Mark Twain”

Door alle generaties heen hebben mensen al een Proefrit in hun Droomjob gemaakt. Bij architecten, kunstenaars, schrijvers, designers, reclamemensen, koks en acteurs bijvoorbeeld is het de normaalste zaak van de wereld. Wel is het iets dat vooral bij de start van een loopbaan wordt gedaan. Terwijl je het altijd kunt doen om je beeld bij wat je doet en wilt doen met je passie voor je werk aan te scherpen door zij aan zij te werken met iemand die jouw rolmodel is.

Ik ben jaren geleden begonnen iedereen die op zoek was naar een praktische invulling voor hun droomjob te adviseren een Proefrit in jouw Droomjob te maken. 1, 2, 3 dagen echt werken met iemand die jouw droomjob heeft. Of gesprekken van een paar uur met hen. Bijna iedereen die een Proefrit maakte is daaruit gekomen met nieuwe energie, een helder verhaal en vastberadener dan ooit om hun droomjob waar te maken. Ze hebben boeiende projecten binnengehaald, een opleiding gestart of op andere manieren hun droomjob verder gebracht. Na jaren van fantaseren heeft de Proefrit in een paar dagen hen de kracht gegeven om in actie te komen.

Deels was het een leereffect – de concrete kennis die zij hebben gekregen over de onderneming van hun dromen. Deels was het de mentor die hun hand vasthield, hun zelfvertrouwen een boost gaf en hen hulp bood. Deels waren het de contacten die zij maakten, die het maken van de volgende stappen eenvoudiger maakten.

Maar het belangrijkste van allemaal, naast deze praktische zaken, was iets anders. De Proefrit in jouw Droomonderneming ontwaakte en gaf energie aan iets diep in henzelf, een gedeelte dat voorheen sluimerde en dat, eenmaal wakker geworden, weigerde om genegeerd te worden. Weet dat je als je een droomonderneming overweegt dat het niet alleen gaat over hoe jij jouw uren op het werk besteedt. Het gaat over het verbinden van jouw werk – leven met jouw diepste gevoel over jezelf. Het gaat erom werk te hebben dat je met passie doet, dat je energie geeft in plaats van uitput, waar je van voelt dat het van betekenis is.

WAAROM DEELNEMEN AAN PASSIE PENSIONEERT NOOIT? 

1.  Om een proefrit in jouw droomjob te maken voor je jezelf committeert

2. Om een mentor te vinden

3.  Om de ins en outs van een onderneming te leren kennen

4.  Om contacten in de bedrijfstak te leggen

5.  Jouw zelfvertrouwen te verhogen

6.  Om een passie te exploreren

7.  Om jouw nieuwsgierigheid te bevredigen over ‘ the road not taken’

8.  Om mogelijke loopbanen te testen wanneer je nog niet weet wat je wilt

9.  Om een ongebruikelijke, opwindende reis te maken

10. Om iets nieuws uit te proberen en jezelf op nieuwe manieren uit te dagen

11. Om een nieuw verhaal te krijgen over jouw huidige onderneming, job, lifestyle en toekomst

12. Om verbinding te krijgen met iets dat in jou sluimert.

Wil je weten hoe de Proefrit in jouw Droomjob werkt? Klik op één van de links hieronder.

Hoe het werkt voor deelnemers

Hoe het werkt voor mentoren

Hoe het werkt voor werkgevers

 

 

Leave a comment