Passie Pensioneert Nooit voor Koos Groenewoud

Wat is mijn grootste angst? Ik ben niet bang voor de dood, wel voor een pijnlijk stervensproces. Ik zou het erg jammer vinden dat ik mijn kleinkinderen niet zou kunnen zien opgroeien, maar ook dat ik mijn persoonlijke missie niet volledig kan volbrengen.

Waar houd ik het meest van aan mijn werk? Het inspireren en enthousiasmeren van anderen.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Ik ga niet altijd goed om met mijn woede en frustratie en uit dat soms op social media.

Wat is mijn grootste valkuil? Mijn (te) sterk ontwikkelde gevoel voor rechtvaardigheid, in combinatie met mijn neiging om alle mensen te helpen. Ik kan moeilijk nee zeggen en vraag mij te weinig af of er sprake is van win-win.

Wanneer zou ik liegen? Ik zou liegen als ik zou zeggen en schrijven dat ik iedere dag positief en in een flow ben.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad? Marshall Goldsmith. Verder Marga Hoek,Paul de Blot, Jan Rotmans, Jan Jonker, John Kotter, Jaap Boonstra, Lars Kolind en Tony Hsieh (Zappos)

Waar houd ik het minst van aan mijn werk? De administratieve rompslomp, het “gedoe”.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Ik ben een bouwer en pionier. Ik word gelukkig als ik – samen met een team mensen – een zaak / organisatie / afdeling kan professionaliseren en stroomlijnen, met een hogere medewerk(st)ers en klanttevredenheid tot gevolg.

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? Heel veel. Sluit naadloos aan bij mijn visie “Stop nooit met werken”. (Zie mijn slotzin s.v.p.)

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Dat ik vaker off line ben.

Wat is mijn grootste professionele prestatie? Het binnenhalen van een huur-en dienstverleningsovereenkomst van 52.000.000 gulden. Klinkt toch mooier dan dit getal in Euro’s;-)

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven? Een leidinggevende rol in de hospitality industry / professionele dienstverlening. Uitvalsbasis Portugal en wereldwijd actief.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad? In het stadspark in Lelystad

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken, in mijn stad? Ik kom graag bij “Aan het water”, maar ons favoriete restaurant is “Applaus”( in het Agora Theater).

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Mijn vrouw Jannie (al heel lang…)

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken? Lars Kolind (van het boek “Unboss), maar dan in China. Het lijkt mij ook geweldig om een periode te werken voor en bij Tony Hsieh van Zappos in de VS. Een tijdje met Marshall Golsmith optrekken lijkt mij ook een feestje. Ik zou ook graag met een team aan de slag willen om Zelfsturing in te voeren.

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit? Het Mooiste Zelfsturing / UNBOSS / Nieuw Organiseren.NU event van 2017

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken? De huidige Paus.

Ga ik pensioneren van dit werk en leven waar ik van houd? In 2011 bezocht ik een concert waar Rita Reys en “Toots” Thielemans op het podium stonden. Beiden 85+. Ik was in die tijd in retraite bij de 85+er Paul de Blot. Reden om te zeggen“(Ik) stop nooit met werken”. Inderdaad. Geef mij een baan die bij mij past en ik hoef nooit meer te werken”.

Tot slot mijn slogan”Age is a matter of mind. If you don’t mind, it doesn’t matter”.

Hoe kun jij contact met mij opnemen?

Door mij te bellen (0031629008353), te mailen (g_groenewoud@hotmail.com of Koos.Groenewoud@AAA-TFM.nl

One Comment Add yours

  1. cbuys says:

    Goede morgen Koos, ik dank je hartelijk voor deze uiteenzetting over jezelf. Interessant. We hebben inderdaad meer gemeenschappelijk dan ik in de afgelopen jaren aan beeldvorming had opgebouwd.
    Wellicht interessant elkaar na al dat corona-gedoe te ontmoeten.
    Fijne dag en week. Cees.

    Like

Leave a comment