Wat is Jouw Verhaal?

Jij gaat samen met Peter de Kuster in een ontdekkingsreis langs geweldige verhalen in films van heden en verleden het verhaal dat jij jezelf vertelt over jezelf en jouw creatieve business onderzoeken. De manier waarop wij verhalen vertellen over onszelf tegen onszelf over ondernemen, zelf promotie,  tijd management,  geld, familie, geluk, betekenis – en, het meest belangrijke, de manier waarop wij deze verhalen veranderen om ons zakelijke en persoonlijke leven te transformeren.

Jouw verhaal is jouw leven. Als mensen vertellen wij onszelf verhalen – van succes of falen, van macht of slacht offer dom; verhalen die een uur duren, of een dag, of een heel leven. We hebben verhalen over onszelf, onze onderneming, ons werk, onze klanten, ons geld, onze tijd, onze zelf – promotie, onze familie en relaties, onze gezondheid; over ouder worden, over van betekenis zijn, over wat wij willen en waar we toe in staat zijn om te bereiken. Toch, hoewel onze verhalen diepgaand beïnvloeden hoe anderen ons zien en wij onszelf zien, herkennen weinigen onder ons zelfs dat wij verhalen vertellen, of wat zij zijn, of dat wij ze kunnen veranderen  — en op zijn beurt, ons lot kunnen transformeren.

 

Onszelf verhalen vertellen biedt structuur en richting wanneer we door de uitdagingen en kansen van het leven navigeren, en helpen ons onze doelen en vaardigheden te interpreteren. Verhalen geven betekenis aan chaos; zij organiseren onze vele divergente ervaringen in een coherente rode draad; zij vormen onze hele realiteit. En veel te veel van onze verhalen zijn disfunctioneel, vragen erom herschreven te worden. Ten eerste stellen wij jou de vraag: “In welke gebieden van mijn leven is het helder dat ik niet mijn doelen kan bereiken met het verhaal dat ik heb?” Peter toont je daarna hoe jij nieuwe, op de realiteit gebaseerde verhalen creëert die jou tot actie inspireren, en jou brengen waar je wilt gaan zowel in jouw onderneming als in jouw persoonlijke leven.

Gedurende decennia heeft Peter de Kuster de macht van jouw verhaal onderzocht om passie en performance te verhogen. Duizenden individuen wereldwijd hebben gekeken of geparticipeerd aan onze verhalen.

Onze capaciteit om verhalen te vertellen is een van onze meest diepgaande gaven. Peter’s benadering om diep engagerende verhalen te creëren geeft jou de middelen om de kracht van story-telling in te zetten en voor altijd jouw creatieve leven en onderneming te veranderen.

 

Wat kan ik verwachten?

Hier is een outline van het ‘Wat is jouw Verhaal?’ programma. 

VOORBEREIDING: OUDE VERHALEN

  • Wat is jouw Verhaal?
  • Probeer jij wel een Verhaal te Vertellen?
  • Oude Verhalen  (verhalen over jezelf, jouw creatieve werk, jouw klanten, jouw geld, jouw zelf promotie, jouw geluk, jouw gezondheid)
  • Vertel jouw huidige Verhaal
  • Is dit Echt Jouw Verhaal?

DE REIS:  JOUW NIEUWE VERHAAL

  • De Queeste in jouw Verhaal. De Missie in jouw Leven en Werk.
  • De woorden op jouw grafsteen
  • Jouw ultieme queeste, luidkeels
  • De Twaalf Archetypische Queestes
  • Het Ene Geweldige Verhaal
  • Een Queeste is Altijd Onvergetelijk
  • De Quest in Quest-ion
  • De Rode Draad Spannen
  • Valse Queeste, Tragisch Einde
  • De Drie Regels van Story Telling
  • Schrijf Jouw Nieuwe Verhaal

DE TERUGKEER:  VERHAAL IN ACTIE OMZETTEN

  • Jouw Verhaal in Actie Omzetten
  • Het Story Effect
  • Story Rituelen
  • Story Boarding van jouw verhaal
  • Zij Creëren Nog Lang en Gelukkig

Praktische Informatie

Tijd:   van 11.00 uur tot 18.00 uur

Prijs:    Euro 250

Data:

vrijdag  2 maart 2018        Eindhoven, filmhuis NatLab

vrijdag 23 maart 2018      Den Bosch,  Verkadefabriek

Voor informatie mail naar peterdekuster@hotmail.nl of door hem te bellen op 06 33661772

Peter de Kuster

1523581_1382315678688481_338569992_o

Story teller Peter de Kuster is oprichter van Passie Pensioneert Nooit. Zijn kracht ligt in het inzichtelijk maken van de kracht van verhalen en deze toepassen op jouw alledaagse leven. Als spreker en moderator weet hij op een persoonlijke en ontspannen manier precies datgene naar voren te halen wat er werkelijk toe doet.

Advertisements