Passie Pensioneert Nooit voor Pauline Siebers

Wat is mijn grootste passie in mijn werk? Het kunnen en mogen helpen van andere mensen in hun zoektocht naar een betekenisvol bestaan.

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Mij gelukkig voelen zonder reden. Het geluk wat van binnenuit komt, zomaar ineens, en me dan even helemaal in beslag neemt.

Wat is mijn grootste angst? Ik worstel nog met het idee dat mijn vrijheid van doen en laten mij ontnomen kan worden. Feitelijk is dat niet waar, omdat de echte vrijheid zich in mij bevindt, maar het is een uitdaging om daar op te vertrouwen.

Waar houd ik het meest van aan mijn werk? In gesprek met een ander ineens het kwartje bij haar/hem zien vallen. Alsof er een licht aan gaat achter hun ogen…

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Hoewel mijn perfectionisme veel voordelen met zich meebrengt, kan ik er mensen – inclusief mijzelf – behoorlijk mee op de zenuwen werken.

Wat is mijn grootste valkuil? Denken dat ik alles onder controle heb. Alsof dat kan!

Wanneer zou ik liegen? Wanneer ik vermoed dat iemand de waarheid op dit moment niet aankan. Het liefst vertel ik de waarheid later alsnog.

Welke personen in mijn professie, die nu leven, bewonder ik het meeste? Eckhart Tolle, Louise Hay en Byron Katie. Er zijn er meer, maar deze drie staan bij mij nu bovenaan wanneer het gaat om de vertaling van een moeilijke periode in het leven naar het inspireren van anderen.

Waar houd ik het minst van aan mijn werk? Administratie hoort bij het hebben van een eigen bedrijf, maar ik ben er het minst dol op. Waar het kan, besteed ik deze taak liever uit aan mensen voor wie het wél een passie is.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Tot nu toe ben ik op dit moment het meest gelukkig met mijn werk. Sinds januari 2017 woon ik in Zuid-Frankrijk en werk ik aan de opzet van een centrum waar mensen kennis maken met een bewustere manier van leven. Pauline Siebers – businessconjunctions.com

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? Ik denk inderdaad dat mensen een heel leven passievol kunnen leven. Dat hoeft niet één en dezelfde passie te zijn en het hoeft ook geen ‘werk’ te heten.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Het is een uitdaging om mezelf te accepteren zoals ik ben. Dus als ik iets zou willen veranderen…ehm…is het dus niks. Zelfs mezelf nog niet accepteren zoals ik ben, zelfs de wens dat te willen veranderen, accepteer ik (volg je me nog?).

Wat is mijn grootste professionele prestatie tot nu toe? Beseffen dat ‘niks’ doen vaak meer oplevert dan als een kip zonder kop proberen ‘iets’ te doen omdat dat nu eenmaal verwacht wordt. “By letting go, it all gets done.” (Lao Tzu)

Waar zou ik het liefst willen leven en werken? Waar ik nu leef en werk: in Biarritz, Zuid-Frankrijk.

Wat is mijn meest waardevolle bezitting? Mijn laptop. Op dit moment verschaft het mij toegang tot de beste connectie met mijn doelgroep: via het wereldwijde web.

Wat is mijn meest markante karakteristiek? Ik weet niet of het per sé mijn meest markante karakteristiek is, maar het beantwoorden van deze vragen brengt vooral mijn eigenwijsheid naar voren. Met nadruk op eigen-wijsheid: het gaat mij niet om iets beter te weten; ik deel gewoon erg graag de wijsheden die ik geleerd heb.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg buitenshuis, in mijn stad? Al fietsend langs de stranden van Biarritz en Anglet.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken buitenshuis, in mijn stad?
Op het strand, genietend van een typisch Franse apéro.

Welke boeken hebben mijn leven beïnvloed en hoe? “The Alchemist” (Paolo Coelho), “Verslaafd aan liefde” (Jan Geurtz) en “A New Earth” (Eckhart Tolle) hebben mijn leven verrijkt. Alle drie de boeken hebben mij een andere kijk op bewust leven gegeven. Mijn handelen wat erop volgde, de lessen in praktijk brengend, heeft mijn leven omgegooid.

Wie zijn mijn favoriete schrijvers? Paolo Coelho, Eckhart Tolle, Jason Garner, Arthur Japin, Jan Bommerez.

You Only Die Once’. Welke muziek wil ik beluisteren op mijn laatste dag? Als vandaag mijn laatste dag zou zijn, zou ik het repertoire van Coldplay mixen met dat van Enya en er een vleugje Queen en Birdtalker aan toevoegen.

Wie is mijn held of heldin in fictie? Wonder Woman. Niet om haar avonturen, maar om het feit dat zij als feministisch voorbeeld diende. Ik vind het fascinerend hoe de Griekse mythologie als inspiratie heeft gediend voor haar krachten, als halfgod en
Amazone, en gecombineerd werd met een verhaal dat plaats vond in de Tweede Wereldoorlog.

Wie zijn mijn helden en heldinnen in real life? Ieder mens wie bereid is om verder te kijken dan het collectieve gedrag in de maatschappij en een bewustzijn, alsmede gedrag, ontwikkelt waar compassie centraal staat.

Welke film zou ik jou aanbevelen ooit in jouw leven te zien? “DOWN to EARTH” – het verhaal van Renata Heinen en Rolf Winters die, met hun drie kinderen, de wereld rondreizen om de wijsheid van verschillende sjamanen (Keepers of the Earth) te delen en verspreiden. Deze film kan je de ogen openen en/of het kan je bevestigen dat je op de goede weg zit.

Wat zegt de uitspraak ‘De Financiële Vrijheid om te Creëren” mij? Ik heb jarenlang niet de financiële vrijheid gehad zoals wij die in het Westen definiëren. Het heeft mij geleerd om te creëren met andere middelen: met woorden in plaats van geld, met enthousiasme in plaats van een strak plan. Nu ik meer financiële middelen heb, gaan sommige dingen sneller en gemakkelijker. Maar de basis blijft hetzelfde: ik creëer vanuit mijn intuïtie en het geld dat daarvoor nodig is, volgt vanzelf.

Welke rol speelt kunst in mijn leven en werk? Ik zie kunst als een communicatiemiddel. Voor mij bevat ieder kunstwerk een boodschap die de kunstenaar kan vertellen door toe te geven aan haar/zijn creativiteit. Schrijven is voor mij ook een vorm van kunst en zelf deel ik boodschappen door middel van blogs en gedichten.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Mijn soulsister Cathy Kwanten. Wij zijn elkanders grootste fan/sponsor/partner in crime.

Met wie zou ik in 2017 graag willen werken? Hoewel Cathy Kwanten en ik al samenwerken, is dat op het moment van mijn schrijven nog op afstand: zij in België, ik in Frankrijk. Het is mijn wens in 2017 met haar te starten aan ons gezamenlijk project, hier in Biarritz.

Naar welk project, in 2017, kijk ik uit? Ik kijk uit naar het gezamenlijk project met Cathy Kwanten: de start van een centrum waar mensen kennis maken met een bewustere manier van leven.

Welke mensen in mijn professie zou ik graag willen ontmoeten in 2017? Om heel eerlijk te zijn zou ik in 2017 vooral graag investeerders willen ontmoeten voor het centrum waar Cathy Kwanten en ik aan bouwen. Aanmeldingen en vragen zijn welkom via de contactgegevens onderaan!

Waar kun jij mij en mijn werk zien of ontmoeten in 2017? Je kunt mij en mijn werk altijd zien op het internet, waar ik regelmatig blogs publiceer voor drie platforms: businessconjunctions.com, medium.com/@sistermeetsister en urbanchicks.nl. Daarnaast kun je mij offline vinden in Biarritz, Zuid-Frankrijk.

Wie zie ik graag uitgenodigd om hun Passie Pensioneert Nooit verhaal te
vertellen? Cathy Kwanten!

Hoe kun jij contact met mij opnemen?
Per mail via sieberspauline@gmail.com of via de contact pagina van mijn
website http://www.businessconjunctions.com/contact/

Dit verhaal is mogelijk gemaakt door Peter de Kuster. de oprichter van Passie Pensioneert Nooit. Wil jij Peter persoonlijk ontmoeten samen met andere creatieve professionals en sparren over jouw uitdagingen als creatief professional?  Kijk dan eens naar de Passie Pensioneert Nooit Friends

 

Leave a Reply

