Passie Pensioneert Nooit voor Mai Bake

Wat is mijn grootste passie in mijn werk? Kostuums of je kan het ook verkleedkleren noemen. Mijn grootste passie is het creëren van iets moois. En dan zorgen dat de klant blij en gelukkig naar zijn of haar feestje gaat, of dat de regisseur van het tv programma, de film of het theaterstuk tevreden is.
Wat is mijn idee van ultiem geluk? Misschien heel saai, maar ultiem geluk voor mij is dat de mensen van wie ik hou gelukkig en gezond zijn. Daarnaast word ik heel gelukkig als mijn winkel goed loopt en de klanten tevreden zijn en ik weer iets moois kan gaan ontwerpen.
Wat is mijn grootste angst? Omdat ik een positief mens ben, heb ik eigenlijk geen echte angsten, ja, wel dat mijn liefsten iets zou overkomen…. Of dat mijn bedrijf het niet zou redden, maar daar wil ik niet aan denken….
Waar houd ik het meest van aan mijn werk? Creatief zijn. Het liefste maak ik mooie dingen en als het wordt zoals ik in gedachten had, ben ik zo gelukkig. Als een klant dan die creatie wil huren, sta ik te glimmen!
Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Ongeduld? Ik weet het eigenlijk niet zo goed…
Wat is mijn grootste valkuil? Het feit dat ik slecht kan rekenen, cijfers zijn vreselijk. En niet om hulp willen vragen. Zo dom, mensen willen je altijd wel helpen, ik sta zelf altijd vooraan in de rij om te helpen
Wanneer zou ik liegen? Alleen leugentjes om bestwil.
Welke personen in mijn professie, die nu leven, bewonder ik het meeste? Wauw, moeilijk, ik heb eigenlijk niet echt een idool in mijn vakgebied.
Waar houd ik het minst van aan mijn werk? De boekhouding en strijken.
Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Vandaag nog in mijn winkel.

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? Dat mijn passie er altijd is en nooit stopt.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Ik zou graag wat zakelijker willen zijn en vooral mezelf beter kunnen verkopen. En ik zou eens wat vaker om hulp moeten vragen, maar daar werk ik aan 😉

Wat is mijn grootste professionele prestatie tot nu toe? Ik heb er 2! Toen ik een paar jaar geleden mijn ontwerpen op dekbedovertrekken en nachtponnen in de winkels zag liggen, maar mijn grootste prestatie is toch wel dat ik mijn passie heb om durven zetten in werkelijkheid. Het opzetten van mijn kostuumverhuur bedrijf, met website en een echte winkel!

Waar zou ik het liefst willen leven en werken? Eigenlijk ben ik heel tevreden op mijn plek hier.

Wat is mijn meest waardevolle bezitting? Mijn energie en mijn handen.

Wat is mijn meest markante karakteristiek? Ik denk mijn lengte, ik ben een kleintje. Vroeger had ik daar heel veel last van, zag er ook nog eens jong uit, voelde me nooit voor vol aangezien. Nu ik ouder ben maakt het me niet meer uit, al voel ik me in een meute mensen meteen weer ‘dat kleine blondje’!

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg buitenshuis, in mijn stad? Thuis op de bank en in de winkel tussen al mijn spulletjes.

You Only Die Once’. Welke muziek wil ik beluisteren op mijn laatste dag? This used to be my playground van Madonna en God only knows van de Beach Boys

Wie is mijn held of heldin in fictie? Madonna

Wie zijn mijn helden en heldinnen in real life? Mijn man Peter, mijn 3 kinderen en mijn steun en toeverlaat en beste vriendin Emilie

Welke film zou ik jou aanbevelen ooit in jouw leven te zien? Les Un et les Autres

Wat zegt de uitspraak ‘De Financiële Vrijheid om te Creëren” mij? Dat ik kan maken wat ik wil, met wat ik wil, met een open budget.

Welke rol speelt kunst in mijn leven en werk? Ik kijk graag naar kunst, laat me erdoor inspireren. Ook kijk ik heel graag naar kostuum films, als inspiratie om weer wat moois te gaan maken.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Mijn man Peter en mijn beste vriendin Emilie en natuurlijk mijn moeder.

Naar welk project, in 2017, kijk ik uit? Ik zou heel graag een film of tv serie helemaal willen aankleden, dus ik hoop dat er iemand is die mij zoekt?

Waar kun jij mij en mijn werk zien of ontmoeten in 2017? In mijn winkel: Mai’s Kostuumverhuur Havenstraat 25 Hilversum en op mijn website www.kostuumverhuurhilversum.nl

Wie zie ik graag uitgenodigd om hun Passie Pensioneert Nooit verhaal te vertellen?
Emilie Bekink, Jane Stroink en Robin de Ridder

Hoe kun jij contact met mij opnemen?
Je kan me bellen op 06-20609800, maar je mag me ook mailen info@maiskostuumverhuur.nl. Misschien wil je me wel volgen op Facebook en Instagram?

Leave a Reply

