Passie Pensioneert Nooit voor Cor Stroosma

Wat is mijn grootste passie in mijn werk? Mijn creatieve vrijheid loslaten in de vorm van 3D Modellen, spelomgevingen en alles wat game gerelateerd is.

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Vrij kunnen leven, geen zorgen hoeven maken om die volgende factuur, en mijn werk/passie kunnen uitvoeren voor zo lang als ik wil.

Wat is mijn grootste angst? Niet alle kansen pakken die op mijn pad liggen, tijd verspillen.

Waar houd ik het meest van aan mijn werk? De vrijheid om klussen die ik leuk vind aan te nemen, en klussen waar ik niet achter sta af te wijzen. Dit kan soms lastig zijn als het krap zit maar ik vind dat je volledig achter je product moet kunnen staan om het eerlijk te verkopen. Geen slinkse manieren om geld te verdienen, maar wat je ziet is wat je krijgt.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Ik ben vrij koppig, zowel in mijn werk als persoon. Hierdoor maak ik soms fouten maar ben ik te stug om er van te leren. Gelukkig heb ik fijne collega’s die mij hier soms op wijzen en helpen om oplossingen te vinden.

Wat is mijn grootste valkuil? Een bedrijf beginnen, tegelijkertijd ook een HBO studie beginnen. Ik heb gemerkt dat die twee in eerste instantie niet goed te combineren waren. Daardoor ben ik ook vroegtijdig gestopt met de opleiding om mij volledig te kunnen focussen op het bedrijf.

Wanneer zou ik liegen? Als ik zeg dat ik een keiharde zakenman ben. Ik ben zelf erg op eerlijkheid, en minder op winst gericht. Dit kan daardoor goed en slecht uitpakken. Ik ben nog steeds in een leerproces (en die stopt gelukkig nooit) om te groeien in zaken zoals netwerken en marketing.

Welke personen in mijn professie, die nu leven, bewonder ik het meeste? Dat zijn mijn collega’s Rando Wiltschek en Nils Slijkerman, met wie ik samen het bedrijf Extra Nice heb opgericht. Ze hebben mij veel geholpen met randzaken qua belasting, KvK en vooral ook in het werkgebied. Zonder Rando en Nils zou ik niet zijn waar ik nu ben en daar ben ik ook erg dankbaar voor.

Waar houd ik het minst van aan mijn werk? Dat is toch de structuur die ik mis. Het is geen baan met vaste tijden en ik moet zeggen dat ik daar soms toch wel moeite mee heb.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? In 2016 heb ik mogen meewerken aan het spel Monster Jam Crush It, en die is ook uitgebracht op PC, PS4 en Xbox One. Hier ben ik zeer trots op omdat ik daar voor het eerst heb mogen meewerken aan een spel dat werd uitgebracht.

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? Voor mij betekend dit dat je hobby je werk is geworden. Je wilt dit blijven doen, ook al ben je de 70 gepasseerd.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Ik zou wat zakelijker willen worden, vooral omdat ik soms gewoon prijzen vraag die eigenlijk te laag zijn.

Wat is mijn grootste professionele prestatie tot nu toe? Mee mogen werken aan Monster Jam Crush It.

Waar zou ik het liefst willen leven en werken? Dat is de plek waar ik nu al leef en werk: Leeuwarden.

Wat is mijn meest waardevolle bezitting? Mijn vrienden, familie en collega’s. Ik ben niet erg materialistisch.

Wat is mijn meest markante karakteristiek? Ik ben eigenlijk altijd vrolijk en in voor een praatje.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg buitenshuis, in mijn stad? Als ik een rondje loop door het Vossenpark in Leeuwarden krijg ik vaak inspiratie en
ideeën om problemen die in mijn werk voorkomen op te lossen.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken buitenshuis, in mijn stad? Dat is Fire Café, een erg gezellige plek waar je heerlijk kunt (na)zitten om even tot rust
te komen.

Welke boeken hebben mijn leven beïnvloed en hoe? Ik lees tegenwoordig minder dan ik zou moeten, maar ik heb niet persé boeken gelezen die mijn dingen anders hebben laten zien. Als ik lees dan zijn het vooral fantasie boeken zoals Harry Potter of The Hobbit.

Wie zijn mijn favoriete schrijvers? J. R. R. Tolkien en J. K. Rowling

‘You Only Die Once’. Welke muziek wil ik beluisteren op mijn laatste dag? Dat veranderd elk jaar weer, en ik zal niet met zekerheid kunnen zeggen welke muziek
dat zou zijn. Wel iets met piano, ik hou erg van mooie rustgevende muziek en speel
dat ook graag af op kantoor,

Wie is mijn held of heldin in fictie? Iron Man van Marvel, ik vind het prachtig om te zien hoe hij innoveert en nieuwe dingen uitvind, zonder ook maar na te hoeven denken over de kosten.

Wie zijn mijn helden en heldinnen in real life? Mijn vader. We hebben het nooit makkelijk gehad maar hij heeft altijd achter mij gestaan, ook toen ik begon met de opleiding Game Design waar de banen schaars zijn. Hij vond dat als het mij gelukkig maakte ik er gewoon vol voor moest gaan en dat heb ik ook gedaan.

Welke film zou ik jou aanbevelen ooit in jouw leven te zien? De film ‘Fracture’ met Anthony Hopkins. Het is een film over de perfecte moord, erg goed geschreven en zeker een must-see.

Wat zegt de uitspraak ‘De Financiële Vrijheid om te Creëren” mij? Over alle middelen beschikken om zonder zorgen je creativiteit te kunnen loslaten.

Welke rol speelt kunst in mijn leven en werk? Dat speelt eigenlijk niet echt een rol.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Dat zijn mijn collega’s Rando en Nils.

Met wie zou ik in 2017 graag willen werken? Met nog meer klanten!

Naar welk project, in 2017, kijk ik uit? Een project waar ik al een jaar mee bezig ben dit jaar af te ronden. Het project sluit aan op alles wat ik leuk vind, het uitwerken van modellen in een spelomgeving, en hopelijk komen er nog veel meer projecten.

Welke mensen in mijn professie zou ik graag willen ontmoeten in 2017 Grote spelers in de game industrie, denk aan de mensen van Guerilla Games enTriumph Studio.

Waar kun jij mij en mijn werk zien of ontmoeten in 2017? Ons bedrijf zit aan de Westersingel 4 te Leeuwarden, en we zijn altijd in voor een bakje koffie dus kom gerust langs!

Wie zie ik graag uitgenodigd om hun Passie Pensioneert Nooit verhaal te vertellen?
Rando Wiltschek en Nils Slijkerman, mijn collega’s.

Hoe kun jij contact met mij opnemen?
Je kan mij mailen op cor@extra-nice.net of mij toevoegen op facebook!

Leave a Reply

