Passie Pensioneert Nooit voor Annet Huizing

Wat is mijn grootste passie in mijn werk?  Als Shiatsutherapeut kan ik mensen helpen om weer in balans te komen. Het geeft veel voldoening om mensen onder je handen te voelen ontspannen en opgeknapt de deur zien uit te gaan.

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Dat is balans en meebewegen met de seizoenen. Je kunt niet altijd alleen maar blij zijn. Dat is geluk ook niet. Rust en balans wel.

Wat is mijn grootste angst? Om mijn partner en kind te verliezen.

Waar houd ik het meest van aan mijn werk?  Dat mensen van klachten afkomen waar ze al jaren mee lopen.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Mijn onzekerheid.

Wat is mijn grootste valkuil? Dat mijn onzekerheid de overhand krijgt.

Wanneer zou ik liegen? Tegen mezelf wanneer ik teveel zin heb in chocola en er altijd wel een excuus is om daar aan toe te geven.

Welke personen in mijn professie, die nu leven, bewonder ik het meeste? Mijn oude docenten op de opleiding Qing Bai: Wim Sanders, Barbara Dudman, Maartje Huibers en met name Charlotte Geven.

Waar houd ik het minst van aan mijn werk? Als mensen niet op komen dagen. Of heel sceptisch zijn, maar toch willen dat jij hun klacht oplost.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Toen tijdens Carnaval een vrouw mij omhelsde en zei: Dank je wel voor wat je met mijn moeder hebt gedaan.

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? Ook als ik een avond geen zin heb en moe ben laad ik helemaal op na het geven van een behandeling. Het geeft veel voldoening om anderen te helpen in hun proces. Dat kan ik nog heel lang doen.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Ik zou graag minder onzeker willen zijn.

Wat is mijn grootste professionele prestatie tot nu toe? Dat ik ben uitgenodigd om mij aan te sluiten als Shiatsutherapeut bij Casacoaching, een nieuw coaching collectief. Maar nog meer de mensen die na een behandeling beter in hun vel zaten.

Waar zou ik het liefst willen leven en werken?  In Den Bosch. Ik kom uit Friesland en heb in verschillende steden in Nederland gewoond. Maar in Den Bosch heb ik mijn thuis gevonden. En de liefde van mijn leven.

Wat is mijn meest waardevolle bezitting? Mijn gezin. Mijn partner Gijs Jagers en ons kind Sam.

Wat is mijn meest markante karakteristiek? Mijn doorzettingsvermogen en de bereidheid om kritisch naar mezelf te kijken.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg buitenshuis, in mijn stad? Onder de douche. En tijdens een wandeling rond de IJzeren Vrouw.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken buitenshuis, in mijn stad? Op het terras bij D’n Boerderij vlak bij ons huis. En bij het Binnenhof in Den Bosch.

Welke boeken hebben mijn leven beïnvloed en hoe? De boeken van Astrid Lindgren. Dat er werelden bestaan achter rozenstruiken. Het boek Alfa van Ivo Michiels, dat je je eigen taal kunt creëren. Volgens Maria Magdalena van Marianne Frederikson, waardoor ik voor het eerst het begrip geloof begreep.

Wie zijn mijn favoriete schrijvers? Anne Enquist, Annejet van der Zijl, Astrid Lindgren, Marianne Frederikson, Roald Dahl, John Irving en Janna de Lathouder.

‘You Only Die Once’. Welke muziek wil ik beluisteren op mijn laatste dag? Bob Marley.

Wie is mijn held of heldin in fictie? Ronja de Roversdochter.

Wie zijn mijn helden en heldinnen in real life? Mijn vrienden. Met name Janna de Lathouder, Rosa Schogt en Leon van Uden die hun passie volgen in hun werk en wiens werk ik bewonder, als schrijvers, acteurs en theatermakers.
Mijn partner Gijs Jagers die zo hard werkt en zo goed voor ons zorgt.
Mijn kind Sam van anderhalf, die elke dag een nieuw woord leert.

Welke film zou ik jou aanbevelen ooit in jouw leven te zien?  Ronja de Roversdochter, nostalgie. Intouchables, zo mooi, ontroerend en grappig. A Clockwork Orange: visueel zo mooi gemaakt.

Wat zegt de uitspraak ‘De Financiële Vrijheid om te Creëren” mij? Zonder de steun van Gijs had ik de stap nu niet kunnen zetten om mijn eigen bedrijf op te zetten.

Welke rol speelt kunst in mijn leven en werk? Ik ben naast Shiatsutherapeut actrice en theatermaker. Kunst heeft altijd een grote rol gespeeld in mijn leven. Daarin zie ik emoties en kennis over het leven gereflecteerd die niet in woorden te vangen zijn. Als Shiatsutherapeut ben ik ook bezig met de onbenoembare, verborgen plekken, die zichtbaar kunnen worden tijdens de behandeling.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Gijs Jagers. Door hem heb ik weer kunnen studeren. En hij steunt me bij mijn prille eigen bedrijf. En Wendy Vlasblom, mijn studiegenoot op wie ik alle grepen heb geoefend. En bij wie ik stoom afblaas.

Met wie zou ik in 2017 graag willen werken? Mensen die graag aan zichzelf willen werken, die niet lekker in hun vel zitten, maar niet weten hoe ze dit moeten aanpakken.

Naar welk project, in 2017, kijk ik uit? De samenwerking met Casacoaching. En de mensen die ik behandel en nog ga behandelen.

Welke mensen in mijn professie zou ik graag willen ontmoeten in 2017 Ik zou wel graag naar China willen reizen en kijken hoe er Shiatsu gegeven wordt in ziekenhuizen daar.

Waar kun jij mij en mijn werk zien of ontmoeten in 2017? Bij mij thuis.

Wie zie ik graag uitgenodigd om hun Passie Pensioneert Nooit verhaal te vertellen?Janna de Lathouder en Rosa Schogt.

Hoe kun jij contact met mij opnemen?
Via: infoannethuizing@gmail.com

Leave a Reply

