Passie Pensioneert Nooit voor Fatma Sener

Wat is mijn grootste passie in mijn werk? Mijn grootse passie in mijn werk is het beter maken van mensen, door mijn ideeën, kennis en relevante contacten met hen te delen. Met mensen bedoel ik ondernemers die verder willen groeien, collega’s die ondersteuning nodig hebben en samen willen werken, maar ook andere mensen die ik wel of niet ken en die willen sparren hoe ze hen droom kunnen verwezenlijken.

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Ultiem geluk voor mij het hebben van innerlijke rust. Vrede hebben met jezelf, de situatie waarin je leven verkeert en met de mensen om je heen. In tegenstelling tot de haast en de drukte waarin velen van ons (inclusief mijzelf soms) zich een groot deel van de dag bevinden. In tegenstelling ook tot wat elke dag via de media grotendeels op ons afkomt. De tijd nemen om dingen te doen. De tijd nemen voor jezelf. De tijd nemen voor een ander. De tijd nemen om te genieten van het leven. De tijd om te genieten van de natuur. En vanuit die rust binnen in je, de dingen doen die je wilt doen

Wat is mijn grootste angst? Mijn grootse angst is dat mijn gevoel voor mijn passie er niet meer is. Hiermee bedoel ik dat ik me niet meer betrokken voel bij de mensen die ik wil helpen.

Waar houd ik het meest van aan mijn werk? Ik heb liefde voor contact met mensen die veder willen. Ik blijf de hele tijd kijken naar mogelijkheden in de markt. Mijn klanten, zijn alle ondernemers die willen innoveren en opzoek zijn naar buitenlandse samen werkers. Door een grote netwerk ben ik heel goed in matchmaken.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Ik ben snel uitgekeken als bij iets wat ik doe. Ik zoek daarom vaak zelf de uitdagingen op en creëer de omstandigheden die ik wil zelf, met als doel mijn focus.

Wat is mijn grootste valkuil? Ik ben een optimist en ik bekijk de meeste zaken vaak met een “het glas is half vol” mentaliteit. Wanneer ik te optimistisch ben kan ik soms wat naïef worden, mijn valkuil. Mijn uitdaging is dat ik meer alert moet zijn op mogelijke gevaren. Mijn doel is om optimistisch en alert te zijn, wat een hele mooie combinatie is.

Wanneer zou ik liegen? Nooit!

Welke personen in mijn professie, die nu leven, bewonder ik het meeste? Ik word geïnspireerd door mensen die een hoger doel hebben en in de eerste plaats niet om geld geven. Helaas ken ik geen levende mensen met zo een instelling.

Waar houd ik het minst van aan mijn werk? Ik houd niet van lang vergaderen. Ik merk zelf dat mijn grens voor een vergadering waar aandacht en concentratie voor nodig is, echt maximaal 2 uur is. Daarna raak ik afgeleid, houd de aandacht er niet meer bij etc. Alleen een behoorlijke pauze met wat buitenlucht kan de boel dan nog redden.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Bij een situatie met transformatie. Hiermee bedoel ik in een situatie waarin ik echt geleerd heb.

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? Zolang het gevoel van vuur in mij blijft om betrokken te zijn bij de mensen die ik veder help, klopt deze uitspraak.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Het is voor mij nooit gemakkelijk geweest om geduldig te zijn, maar het is volgens mij nu moeilijker dan ooit in de geschiedenis. In een wereld waar berichtjes en informatie direct over de hele wereld verzonden kunnen worden, is alles met slechts een paar klikken van je muis beschikbaar. Ik zou wel willen leren om meer geduldig te zijn.

Wat is mijn grootste professionele prestatie tot nu toe? Mijn grootste professionele prestatie tot nu toe is bewust worden van mijn eigen sterktes en zwaktes.

Waar zou ik het liefst willen leven en werken? In Amsterdam ☺

Wat is mijn meest waardevolle bezitting? Mijn gezin, mijn familie en mijn vrienden.

Wat is mijn meest markante karakteristiek? Ik ben heel toegankelijk. Dat is mijn mindset, dit zie je ook terug in mijn uitstraling, in mijn houding en glimlach.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg buitenshuis, in mijn stad? Tijdens het sporten krijg ik altijd geweldige ideeën, dit kan zijn in een sportschool maar ik buiten in een park.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken buitenshuis, in mijn stad? Eethuis Bir Tat in Bos en Lommer in Amsterdam. Ze hebben lekker Turks eten, ze zijn praktisch snel en klantgericht.

Welke boeken hebben mijn leven beïnvloed en hoe? De Imagineer van Gabrielle Kuiper en Bert Smit en Emotionele Intelligentie van David Goleman. Beide boeken hebben mij inzicht gegeven in het gedrag van mensen en hoe je gedrag kunt ontwerpen voor zakelijke toepassingen.

Wie zijn mijn favoriete schrijvers? De schrijvers van mijn kindertijd bezorgen mij altijd een glimlach: Annie M.G Smidt, Guus Kuijer, Dick Laan en Roald Dahl ‘

You Only Die Once’. Welke muziek wil ik beluisteren op mijn laatste dag? Muziek van Turkse zangeres Sezen Aksu

Wie is mijn held of heldin in fictie? Als ik de vraag goed begrijp ik, dan is mijn antwoord: “ Dat ben ik zelf” .

Wie zijn mijn helden en heldinnen in real life? Mijn heldin in real life is op dit moment Lady Diana; “ The queen of people’s hearts” . Volgens mij heeft zij uiteindelijk voor het anders zijn gekozen.

Welke film zou ik jou aanbevelen ooit in jouw leven te zien? “ Gegen die Wand” met Sibel Kekilli. De film gaat over het leven van twee Turken in Duitland. Hij, Cahit, is een ietwat aan lager wal geraakte man van begin 40. Zij, Sibel, is een vrouw van begin 20, die uit het keurslijf van het traditionele Turkse gezin wil ontsnappen

Wat zegt de uitspraak ‘De Financiële Vrijheid om te Creëren” mij? Is een must in het huidige systeem!

Welke rol speelt kunst in mijn leven en werk? Ik vind kunstenaars fijne mensen. Ze zijn vaak mensvriendelijk en hebben minder behoefte aan strijd met mensen.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Mijn man.

Met wie zou ik in 2017 graag willen werken? Met ondernemers in de nieuwe economie, dit zijn vaak tech ondernemers.

Naar welk project, in 2017, kijk ik uit? Ondernemers in de mode en andere creatieve sectoren verbinden met innovatie door het verbinden met makers en nerds.

Welke mensen in mijn professie zou ik graag willen ontmoeten in 2017 Ik wil graag relevante techneuten ontmoeten in nano technologie, artificial intelligence, block chain technologie, nieuwe materialen, 3D/4D printing.

Waar kun jij mij en mijn werk zien of ontmoeten in 2017? Ik ben online goed bereikbaar als je Googled op Fatma Sener en offline ben ik bij de Kamer van Koophandel.

Wie zie ik graag uitgenodigd om hun Passie Pensioneert Nooit verhaal te vertellen? Maxima

Hoe kun jij contact met mij opnemen? Fatma.sener@kvk.nl

Leave a Reply

