Passie Pensioneert Nooit voor Jolanda van Hattum

Wat is mijn grootste passie in mijn werk? 

Creëren is mijn grootste passie; of het nu een schilderij is, een sculptuur van steen,

3D werk met papier, of een boek inbinden, het is mij om het even.

Daarnaast geef ik les in mijn eigen atelier wat ook voor mijn eigen creativiteit

een verrijking is.

Wat is mijn idee van ultiem geluk? 

s’ Morgensvroeg om 07.00 buiten in de tuin zitten met een bak koffie.

Wat is mijn grootste angst? :

Dat ik de vrijheid om mijzelf te zijn verlies.

Waar houd ik het meest van aan mijn werk? 

Het creatieve proces aangaan met een wit doek, stuk steen of papier….,

en er dan zo in opgaan dat je alles om je heen vergeet.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? :

Teveel willen.

Wat is mijn grootste valkuil? 

Dat ik denk in dit leven tijd tekort te hebben.

Wanneer zou ik liegen? 

Als de waarheid een ander ongelukkig maakt.

Welke personen in mijn professie, die nu leven, bewonder ik het meest? 

Eddy Roos. Ik hoop ooit nog een masterclass bij hem te doen.

Staat geprikt op mijn Visionboard.

Waar houd ik het minst van aan mijn werk? :

Het gesleep met de stenen sculpturen en de administratie.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? :

Nu; in mijn nieuwe buitenatelier.

Wat zegt de uitspraak “Passie Pensioneert Nooit”?

Mijn passie om te creëren is mijn levensstijl.

Wat zou ik aan mezelf veranderen?

Nog meer genieten van het nu…en niet zoveel chocolade eten.

Wat is de grootste professionele prestatie tot nu toe?

Dat ik mijn eigen Atelier Ludiek heb opgestart.

Waar zou ik het liefst willen leven en werken? 

In de hak van Italië met een groot buiten-atelier.

Wat is mijn meest waardevolle bezitting?

Mijn bus; een Citroën Jumpy.

Wat is mijn meest markante karakteristiek? 

Mijn ogen en handen.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg buitenshuis, in mijn stad? 

Aan het water; het Apeldoorns Kanaal waar ik als kind speelde en zwom.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken buitenshuis, in mijn stad? 

Pibia, een heerlijke Tagliatelle Al Salmone met een Italiaans biertje.

Welke boeken hebben mijn leven beïnvloed, en hoe? 

Verwende prinsesjes, portret van de Nederlandse vrouw door Elma Drayer.

Een duidelijke spiegel…

Wie zijn mijn favoriete schrijvers? 

Voor vakantie, J.K. Rowling, Dan Brown, Stieg Larsson.

“You Only Die Once”. Welke muziek wil ik beluisteren op mijn laatste dag? 

Birds van Anouk.

Wie is mijn held of heldin in fictie? 

Astrix en Obelix en het kleine dorpje in Gallië.

Wie zijn mijn helden en heldinnen in real life? 

Kailash Satyarthi, Malala Yousafzai

Voor hun strijd tegen de onderdrukking van jongeren en voor

het recht van alle kinderen en onderwijs.

Welke film zou ik jou aanbevelen ooit in jouw leven te zien?

De verfilmingen van de boeken van J.K. Rowling.

Wat zegt de uitspraak “De Financiële Vrijheid om te Creëren “mij? 

Veel.

Welke rol speelt kunst in mijn leven en werk? 

Veel; het maakt mijn leven completer, daarnaast is het mijn vak.

Wie is mijn grootste fan, sponsor/partner in crime? 

Mijn Partner.

Met wie zou ik in 2017 graag willen werken? 

Dat weet ik niet…ik werk graag alleen. Ik word dan ook niet afgeleid door bijzaken.

Naar welk project, in 2017, kijk ik uit? 

Mijn solo – expositie bij Museum “Het Petershuis”, in Gennep.

Welke mensen in mijn professie zou ik graag willen ontmoeten in 2017? 

Eddy Roos.

Waar kun jij mij en mijn werk zien of ontmoeten in 2017? 

Mijn werk is doorlopend te zien bij Galerie “Art & Lef” in Groningen.

Mei: 6 t/m 28; Gallery “Global Art”, Tongeren in België. 20 & 21; Open atelier, Apeldoorn

Zomer:  Expositie in Beijing, China

September: 3 t/m 1 oktober; Museum “Het Petershuis”, Gennep. Vernissage 2 september om 15.00.

November: 11 & 12 Nationale Kunstdagen, Nieuwegein.

Voor de meest actuele informatie zie mijn website; http://www.atelierludiek.com

Wie zie ik graag uitgenodigd om hun Passie Pensioneert Nooit verhaal te vertellen?

Danny Dogger en Ineke Tysseling.

Hoe kun jij contact met mij opnemen?: Email : jjvanhattum@gmail.com Website : http://www.atelierludiek.com

Leave a Reply

