Passie Pensioneert Nooit voor Daan ter Avest

Wat is mijn grootste passie. Een nieuwe opgave tegemoet treden, de voorfase van een ontwerp met bekende enof nieuwe mensen in een nieuwe context,

Wat is mijn idee van ultiem geluk. Het hele ontwerp team op sleeptouw nemen en op een bijzondere locatie met zijn allen aan het ontwerpen slaan,

Wat is mijn grootste angst. Mijn vak niet meer kunnen uitvoeren,

Waar hou ik het meest van aan mijn werk De spanning dat voor het hele team en voor mij de oplossing nabij is,

Wat is mijn minst aantrekkelijk eigenschap. Meteen resultaat willen zien,

Wat is mijn grootste valkuil. Alles tegelijk willen doen,

Wanneer zou ik liegen. Leugentje om best wil, dat ik in mijn hoofd verder ben, wanneer het op papier nog niet af te lezen is,

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad. Ludwig Mies van der Rohe, vooral na het lezen van ‘de glazen kamer’, het huis met als blikvanger de centraal ontworpen glazen kamer, altijd blijft deze glazen kamer een haast magische kracht uitoefenen op de bewoners,

Waar houd ik het minst van aan mijn werk. Administratie, financiële besognes,

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij. Altijd de kriebel blijven voelen om te blijven creëren,

Wat zou ik aan mij zelf willen veranderen. Grotere geconcentreerde tijdvakken in te ruimen om je terug te kunnen trekken met een team,

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven. Hopelijk het zelfde beroep en de bagage meenemen uit dit leven zodat ik me verder kan ontwikkelen,

Wat is mijn grootste professionele prestatie. Dat één van mijn eerste ontwerpen in de schijnwerpers kwam, woongebouw ‘Octant’ te Dordrecht. Dat was een geweldige opstap,

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad. In Rotterdam, waar ik werk; de haven, het water, de activiteiten in de stad, geven enorme veel energie,

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken in mijn stad. In Amsterdam, waar ik woon; Café Schiller, ingetogen, goed vormgegeven met een magische kracht naar een bijzonder verleden. Fantastisch personeel,

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime Een inspirerende opdrachtgever, die bewust voor me gekozen heeft, samen met het team van MASarchitectuur,

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken. Uit mijn denkraam treden en hemelbestormende plannen maken, bijvoorbeeld samen met BIG,

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit. Een totaal opdracht, waarbij concept, gebouw en interieur met elkaar in balans komen,

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken. Souto de Mora, sculpturaal, beeldend en toch heel functioneel kunnen vormgeven met een geheel eigen vormtaal,

Ga ik pensioneren van dit werk en leven waar ik van houd. Nooit echt pensioneren, meer tijd nemen voor ontwerpen en in alle rust door ontwikkelen, wel vanuit een inspirerende omgeving; onze familie koffie-farm in Brazilië. Brazilië trekt sowieso, daar ben ik nu met enkele projecten bezig, waaronder een mooie grote villa in Brasilia,

Hoe kun je contact met me opnemen?

d.avest@masarchitectuur.nl

Leave a Reply

