Passie Pensioneert Nooit voor Guus Dutrieux

Wat is mijn grootste passie in mijn werk?

Met onze culturele evenementen bieden wij kunstenaars/artiesten een podium en vele (sub)culturele gemeenschappen een platform om met trots de eigen culturele identiteit te vieren en die te delen met anderen en daarmede een basis leggen voor de ontwikkeling van de hedendaagse stadscultuur. Doordat velen zichzelf in deze evenementen herkennen en ervoor kiezen het te adopteren, worden er nieuwe culturele tradities opgebouwd waarbinnen kunst en cultuur een bijdrage leveren aan de sociale cohesie binnen onze samenleving. Wees eerlijk, hoe mooi kan een passie zijn?!

Wat is mijn idee van ultiem geluk?

Naast het geluk van mijn vrouw en kinderen, geniet ik intens van de momenten waarop ik de artiesten, deelnemers en het publiek met trots zie genieten tijdens de evenementen. Klinkt wellicht soft, maar het zijn momenten van kippenvel.

Wat is mijn grootste angst?

Op dit moment is dat de verharding van en polarisatie binnen onze samenleving. De structuren waarbinnen wij samenleven zijn zo fragiel, er is niet veel voor nodig om al datgene dat wij opgebouwd hebben teniet te doen. Ik hoop en reken op de veerkracht van ons allen om dat te voorkomen.

Waar houd ik het meest van aan mijn werk?

Dat zijn de momenten waarop de evenementen plaatsvinden, de massaliteit en de oorspronkelijkheid/echtheid van onze evenementen tezamen met de trots en blijdschap die ze brengen. Wees eerlijk het is dan Party Time, wat wil je nog meer in het leven?

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap?

Ik ben ongeduldig, verlang onbewust van anderen dezelfde bewogenheid en inzet als van mijzelf en vooral moet ik meer oog hebben voor en vertrouwen in de inzet, creativiteit en kwaliteit van anderen.

Wat is mijn grootste valkuil?

Dat mijn inhoudelijke gedrevenheid teveel profileert boven het zakelijk belang dat voor de continuïteit evenzeer een noodzaak is.

Wanneer zou ik liegen?

Liegen is een te groot woord, dat moet je ook zo weinig mogelijk doen en kan zich tegen je keren. Creatief omgaan met de werkelijkheid is iets anders, dat kan noodzakelijk zijn om de doelen te bereiken.

Welke personen in mijn professie, die nu leven, bewonder ik het meeste?

Niet personen maar groepen mensen, de artiesten die zich niet laten remmen in hun creatieve processen, de culturele gemeenschappen die zich, ondanks alle tegenwerking, inspannen voor het behoud en evolutie van hun culturele tradities en uitingen en alle bezoekers die met honderdduizenden tegelijk zonder excessen een feestje weten te bouwen.

Waar houd ik het minst van aan mijn werk?

De afhankelijkheid van maatschappelijke en politieke processen en de destructieve werking die daaruit voort kan vloeien. Beetje vermoeiend soms.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk?

Wij hebben vele (inter)nationale prijzen gewonnen met onze evenementen, de mooiste momenten zijn echter als ik bij mensen, media of de politiek merk dat de gedachten achter onze evenementen begrepen wordt.

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij?

Mijn werk vloeit voort uit mijn passie en mijn passie is wie ik ben. Wellicht dat er wijzigingen zullen komen in wat ik doe, maar niet in waarom ik dat doe. Zou mijn passie met pensioen gaan, dan ben ik niet meer.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen?

Zo nu en dan meer afstand nemen waardoor ik meer tijd en aandacht zal nemen voor diegenen waarom ik geef.

Wat is mijn grootste professionele prestatie tot nu toe?

Ik heb de afgelopen 37 jaar een belangrijke rol mogen vervullen bij de totstandkoming en realisatie van enkele nieuwe nationale culturele tradities, daar ben ik best trots op.

Waar zou ik het liefst willen leven en werken?

Ik hoop mijn laatste actieve jaren te mogen doorbrengen in een klimaat waar het warm en droog is. Dan zal ik echter eerst mijn rol moeten bijstellen.

Wat is mijn meest waardevolle bezitting?

Inkoppertje, mijn vrouw en kinderen en uiteraard mijn gezondheid. Materie zegt mij uiteindelijk niet veel.

Wat is mijn meest markante karakteristiek?

Uithoudingsvermogen en geduld, ook al gaf ik eerder aan ongeduldig te zijn 😉

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg buitenshuis, in mijn stad?

In m’n hoofd, maakt verder niet uit waar ik ben.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken buitenshuis, in mijn stad?

Ik hou van Den Haag en ben trots op Rotterdam, dus “any ware” in deze metropoolregio “will do”.

Welke boeken hebben mijn leven beïnvloed en hoe?

Ik ben woordblind dus lezen doe ik alleen als het echt noodzakelijk is.

‘You Only Die Once’. Welke muziek wil ik beluisteren op mijn laatste dag?

Ik verwacht dat ik op dat moment geen behoefte heb aan muziek.

Wie zijn mijn helden en heldinnen in real life?

Het zijn er velen waarvoor ik erg veel respect heb, helden en heldinnen zijn diegenen die in extreme tijden zichzelf overstijgen door zich in ons aller belang kwetsbaar op te stellen. Sommigen doen dat vanuit een positie waardoor ze opvallen anderen doen dat buiten ons gezichtsveld. Ik wil hier geen hiërarchie in aanbrengen.

Wat zegt de uitspraak ‘De Financiële Vrijheid om te Creëren” mij?

Het is niet voor niets dat kunst en cultuur in hoogconjunctuur het beste gedijen.

Welke rol speelt kunst in mijn leven en werk?

Kunst en cultuur zijn belangrijke bouwstenen in ons bestaan, het maakt wie wij zijn. De verscheidenheid aan kunstvormen en culturele stromingen draagt zorg voor de dualiteit binnen onze samenleving en daarmede onze evolutie. Het is datgene waarmee ik dagelijks bezig ben.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime?

Mijn vrouw 😉

Met wie zou ik in 2017 graag willen werken?

Met al diegenen doe het lef hebben om met mij, tegen de wind in, middels kunst en cultuur te werken aan een samenleving waarbinnen culturele diversiteit gezien wordt als een kwaliteit van waaruit gebouwd kan worden aan een toekomstbestendige samenleving.

Waar kun jij mij en mijn werk zien of ontmoeten in 2017?

23 juni Parkpop Downtown: http://www.parkpop.nl 24 juni Night at the Park: http://www.nightatthepark.nl 25 juni Parkpop Den Haag: http://www.parkpop.nl 2 juli Divercity Den Haag: http://www.divercity-denhaag.nl 25 t/m 29 juli Rotterdam Unlimited: http://www.rotterdamunlimited.com 29 juli Zomercarnaval Rotterdam: http://www.zomercarnaval.nl TBA Latin Weekender: http://www.latinweekender.com

Wie zie ik graag uitgenodigd om hun Passie Pensioneert Nooit verhaal te vertellen?

Hij is nog te jong om over pensioen te praten, maar ik verwacht veel van hem in de nabije toekomst, de burgemeester van Rotterdam Ahmed Aboutaleb.

Hoe kun jij contact met mij opnemen?

guus@ducos.com

Verder ben ik als Guus Dutrieux te vinden op LinkedIn, Facebook, Twitter en Instagram.

Leave a Reply

