Passie Pensioneert Nooit voor Siep Jan Riedstra

Wat is mijn grootste passie? Mijn werk en sporten.

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Een juiste balans vinden tussen gezin,werk,sporten en vrije tijd en zo de dingen te kunnen doen die mij voldoening geven.

Wat is mijn grootste angst? Niet meer zelfstandig kunnen functioneren waardoor je altijd afhankelijk bent van anderen.

Waar houd ik het meest van in mijn werk? Als alles zo loopt als gepland. In de praktijk werkt dat niet zo maar de uitdaging om dat wel zo te krijgen geniet ik nog altijd van.

Wat is mijn grootse valkuil? Dat ik te perfectionistisch ben en dat ik van een ander altijd dezelfde inzet en betrokkenheid verwacht die ik zelf heb.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad? Op elk vlak ,werk,kunst, sport, heb ik een ander rolmodel. Zelf ben ik vrij allround maar de echte winnaars zijn alleen goed op hun eigen vlak. Daarom probeer ik altijd te leren van de besten in hun vak en zo mogelijk met hun samen te werken. Vreemd genoeg zijn er maar weinig mensen die proberen wat bij te leren en blijven daardoor stilstaan in het leven en blijven hangen in de dagelijkse sleur.

Waar houd ik het minst van in mijn werk? Van mensen die hun afspraken niet nakomen. Ik zeg wel eens dat het merendeel van mijn werk er uit bestaat om anderen aan hun afspraken te houden.

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? Eigenlijk alles, passie is nodig om er 110% voor te gaan en zo je doelen te bereiken. Zonder passie worden mensen doelloze bankhangers die nooit iets bereiken.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Een beetje meer geduld zou wel erg welkom zijn en 20 jaar jonger met de kennis van nu.

Wat is mijn grootste professionele prestatie? Die gaat nog komen!! Ik ben nog lang niet uitgeblust.

Welk beroep zou ik willen hebben in een volgend leven? Dan zou ik precies hetzelfde doen alleen 10 jaar eerder beginnen. Voor dit beroep ben ik 20 jaar werkzaam geweest in de automotive branche maar dit beroep past veel beter bij mijn karakter. Maar het is wel een hele goede en zware leerschool geweest.

Wat is de beste plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad? In St.Tropez waar ik mijn tweede woning heb. Het leven is daar veel relaxter waardoor ik makkelijker afstand neem van mijn werk en daardoor sta ik meer open voor nieuwe ideeën en visies.

Ga ik pensioneren van dit werk en leven waar ik van houd? NOOIT. Als ik zou stoppen dan functioneer ik niet omdat ik niet kan stil zitten en nog elke dag geniet van nieuwe uitdagingen. Altijd bankhangen voor de tv is niets voor mij. Zonder werk zou ik geen doel in het leven hebben en ongelukkig zijn.

Hoe kun je contact met mij opnemen? info@mombeheer.nl

Leave a Reply

