Passie Pensioneert Nooit voor Frits Jonker

Wat is mijn grootste passie? Met een pen in mijn handen iets op papier doen.

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Gedachteloos bezig zijn.

Wat is mijn grootste angst? Dat ik rampen voor andere mensen veroorzaak zonder het te beseffen

Waar houd ik het meest van aan mijn werk? Dat ik er in opga en nergens anders aan denk.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap?  Dat moet je aan de mensen om me heen vragen. Ik denk mijn neiging tot teleurgesteld zijn.

Wat is mijn grootste valkuil? Overmoed.

Wanneer zou ik liegen? Ik houd niet van liegen.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad? Te veel mensen om op te noemen. Maar als ik toch eentje zou moeten noemen: Terence McKenna.

Waar houd ik het minst van aan mijn werk? Als ik om de verkeerde redenen door de verkeerde mensen gevraagd wordt iets te doen dat ik eigenlijk heel graag doe, maar niet onder die omstandigheden.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Toen uitgeverij Xtra het Showcase-boek had gemaakt met een overzicht van een van mijn zines. Dat was een enorme eye-opener.

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? Ik hoop dat het waar is.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Een beter gebit, betere darmen, betere ogen.

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven? Geen. Ik zou graag weer doen wat ik nu doe: elke dag wat er te doen valt.

Wat is mijn grootste professionele prestatie? Geen idee.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad? Op de fiets, aan mijn bureau, onder de douche.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken, in mijn stad? Nieuw Albina.

 

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit? Een boek over 101 van mijn verzamelingen, dat Xtra gaat uitgeven.

 

Ga ik pensioneren van dit werk en leven waar ik van houd? Ik heb geen idee, ik ben er nog niet mee bezig.

Hoe kun je contact met me opnemen?

Via Facebook of per mail: jonker.frits@gmail.com.

Leave a Reply

