Passie Pensioneert Nooit voor Wilbert Schreurs

Wat is mijn grootste passie? Geschiedenis tot leven wekken. Vroeger heeft ons veel te vertellen. En het is vaak boeiend, leuk en leerzaam om de lessen van weleer van een nieuw jasje te voorzien.

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Dat is iets wat je overvalt en niet vooraf te plannen is.

Wat is mijn grootste angst? Dat mijn vrouw en/of kinderen iets overkomt waar ze blijvende schade van oplopen.

Waar houd ik het meest van aan mijn werk? Een origineel idee uitwerken en zien dat het anderen enthousiast maakt en ook zakelijk levensvatbaar is.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Ik ben niet altijd even attent.

Wat is mijn grootste valkuil? Me op iets nieuws storten terwijl andere projecten nog uitgewerkt moeten worden.

Wanneer zou ik liegen? Als ik vind dat de waarheid een ander onnodig schade toebrengt.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad? Ik heb in m’n jonge jaren bij menigeen leentjebuur gespeeld. En dat kan ik iedereen aanraden.

Waar houd ik het minst van aan mijn werk? De puntjes op de i zetten.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Als ik het gevoel had dat ik me echt kon onderdompelen in het onderwerp waar ik mee bezig was. Zoals tijdens het werk aan m’n boek So Seventies: het was alsof ik helemaal terug was in de jaren zeventig.

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? Dat je geen afscheid neemt van je werk als je er echt van houdt.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Ik zou het liever omdraaien: als je niets meer aan jezelf wilt veranderen, dan kun je volgens mij zo de kist in.

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven? Ik heb het altijd lastig gevonden mezelf te reduceren tot één beroep. Dat zou ik in een volgend leven het liefst zo houden.

Wat is mijn grootste professionele prestatie? Van jongs af aan wilde ik de vrijheid hebben de inhoud van m’n werk zelf te bepalen. En dat ik, als het me echt niet beviel, altijd op kon stappen. En dat is me gelukt.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad? Als ik aan het wandelen of hardlopen ben, maakt niet uit waar.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken, in mijn stad? Met vrienden aan tafel.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? M’n vrouw.

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken? Ik laat me graag verrassen.

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit? Net mee begonnen, samen met Wijnand Jongen: de geschiedenis van e-commerce in Nederland.

Ga ik pensioneren van dit werk en leven waar ik van houd? De vraag stellen is ‘m beantwoorden: geen denken aan!

Hoe kun je contact met me opnemen? Via wilbert.schreurs@hotmail.com of https://nl.linkedin.com/in/wilbertschreurs

Leave a Reply

