Passie Pensioneert Nooit voor Anke Roder

Wat is mijn grootste passie? Vrijheid van handelen en genot van alle zintuigen

Wat is mijn idee van ultiem geluk? De momenten van ultiem geluk zijn talloos en op vele gebieden waarneembaar. Als de juiste concentratie het atelier inglijdt, in de liefde, bij muziek, aan zee, bij het zien van natuurfenomenen.

Wat is mijn grootste angst? De dood van geliefden

Waar houd ik het meest van aan mijn werk? Het schilderen zelf, als de concentratie dusdanig is dat tijd wegvalt. Dat je verrast wordt en op het juiste moment stopt.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Dat zijn er ongetwijfeld meerdere, ongeduld, verstrooidheid en belangrijke zaken tot het uiterste vooruit schuiven.

Wat is mijn grootste valkuil? Een hoge drempel in Rotterdam waar mijn enkel dubbel klapte.

Wanneer zou ik liegen? Over het algemeen ben ik niet zo geschikt voor onwaarheden en val ik snel door de mand.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad? Je bent natuurlijk in de eerste plaats gevormd door je ouders. Enerzijds spartaans en geoefend in het verleggen van grenzen, anderzijds liefdevol begeleid in de keuzes die ik wilde maken.

Waar houd ik het minst van aan mijn werk? Beginnen.Ik stel eindeloos uit, heb duizend rituelen voordat ik na het verkwanselen van de tijd eindelijk aan het werk ga. Al komt ook dit weer ten goede aan de juiste concentratie.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Ik ben blij als een schilderij geslaagd is, altijd weer opnieuw.

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? Het behouden van een jonge wendbare geest en enthousiasme met een open oog dat sprankelt is niet leeftijdsgebonden.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Ik denk niet dat je jezelf moet willen veranderen. Je bent zoals je bent en als je je niet conformeert aan anderen ga je ook om met de mensen die daarbij passen.

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven? Welk volgend leven ? Ik laat me graag verrassen.

Wat is mijn grootste professionele prestatie? Dat leven en werk samenvallen.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg? Overal waar ik gedachteloos ontspan en niet bedacht ben op goede ideeën.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken? Buiten bij het houtvuur.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? De grootste fan, ja, wie is dat? Sponsor, ikzelf. Partner in crime, mijn man

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken? Ik ben een solist.

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit? De tentoonstelling die ik samen met mijn man in ga richten bij galerie Christian Ouwens in Rotterdam. Iedereen is welkom op de opening 4 maart 2017 tijdens de museumnacht.

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken? Er zijn vele mensen die ik buitengewoon boeiend vind en die ik toch niet als rolmodel beschouw.

Ga ik pensioneren van dit werk en leven waar ik van houd? Dat verwacht ik niet.

Hoe kun je contact met me opnemen? Dat wijst zichzelf via http://www.ankeroder.nl

Leave a Reply

