Passie Pensioneert Nooit voor Ellen Haeser

Wat is mijn grootste passie? Als ik t heel simpel formuleer en wat ik als 6-jarige eigenlijk al had: iets maken met mijn handen van textiel of papier en dit laten worden tot een product (kleding) en decoreren. Geweldig dat ik mijn passie tot mijn werkterrein heb kunnen maken en mensen kan delen in al het moois wat er om ons heen te vinden en te creëren is!

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Elke dag weer blij te kunnen zijn met wat je hebt en energie te hebben om dingen te doen.

Wat is mijn grootste angst? Beperkt te worden in het gebruik van mijn handen en geest.

Waar houd ik het meest van aan mijn werk? Het kunnen omzetten van mijn intuitie naar een visuele taal en daarmee mensen te inspireren en aan te zetten tot anders kijken, denken en doen. Dingen kunnen bedenken en uitvoeren.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Te weinig focus en geduld voor echte diepgang.

Wat is mijn grootste valkuil? Moeilijk nee zeggen.

Wanneer zou ik liegen? Om bestwil.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad? Kees van der Valk; mijn collega bij mijn eerste opdrachtgever Beachlife; daarna zakelijk partner en samen Valk & Haeser gestart begin jaren 80 met geweldig team. Kees was een multi-talent, geweldige persoonlijkheid met veel humor en smaak met de grote letter S.

Waar houd ik het minst van aan mijn werk? Wachten (tijdens photoshoots bijvoorbeeld) Niets kunnen doen.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Projecten doen met een team met een “onmogelijke” uitdaging en dan dat realiseren. Dat geeft mij enorm veel adrenaline en dat breng je over op de mensen. Dat is echt geweldig te voelen en ervaren!

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? Op mijn lijf geschreven! Leeftijd is geen issue; ik zag het doorbreken van dit taboe eigenlijk al 20 jaar geleden aankomen. Heb daarover ook artikelen geschreven. En nu met het “blenden” van o.a. generaties…ik hoop werkelijk altijd door te kunnen gaan.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Dat ik beter kan ondernemen.

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven? Graag hetzelfde:)

Wat is mijn grootste professionele prestatie? 15 kledingstukken ontworpen voor de catwalk show van Max Mara label Sportmax geïnspireerd op het werk van Hundertwasser. Rokken, tops en capes met soms per item meer dan 150 uur hand borduurwerk! Alles helemaal vanaf scratch bedacht en uitgewerkt met mijn team borduur mensen. En dan in 10 minuten voorbij zien komen tijdens de show in Milaan. Dat was toch wel altijd een droom; een catwalk met je ontwerpen! Het werd ook nog eens een groot commercieel succes.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad? Beste ideeën onder de douche…na Rotterdam en Amsterdam nu al weer 24 jaar in Gorinchem. Mooi stadje met veel cultuur en geweldige vintage winkel Rosa in de Burgstraat.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken, in mijn stad? Eten in Gorinchem; Warung Jannie, Burgstaart Indische toko. Met mijn man geboren in Surabaya altijd op zoek naar het echte Indische eten. Koffie; Hugo, Grote Markt

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Mijn man, kinderen Floyd en Celeste en altijd en immer mijn ouders.

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken? Voor Ikea; ben al fan sinds het begin; innovatief en altijd denken aan de mensen; voor wie maken we iets?

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit? Naar mijn nieuwe project: “ Be a BLENDER” Trends zijn niet interessant. Het is de tijd van omdenken en van transformatie Om dat te bewerkstelligen heb je de juiste “blend” nodig. mensen die dezelfde intentie hebben om te vernieuwen + 2 werelden (creatieve & management) + energie. En de lancering van de nieuwe online winkel van Dutch Boudoir over 2 weken. Niet alleen een winkel maar een echt inspirerende ontmoetingsplek voor iedereen die de slaapkamer tot een plek van mediteren, genieten, relaxen en slapen wil maken.

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken? Heb al veel mensen die ik bewonder mogen ontmoeten zoals Christian Lacroix maar ik zou graag Isabel de Borchgrave willen ontmoeten om haar geweldige passie voor papier ambacht.

Ga ik pensioneren van dit werk en leven waar ik van houd? Ik wens dat ik nog lang kan werken omdat het mijn passie is en ik altijd wil ondernemen, initiëren en doen!

Hoe kun je contact met me opnemen? Via email: ellenhaeser@gmail.com

En website: http://www.studiohaeser.com

Leave a Reply

