Passie Pensioneert Nooit voor Jetty Klaver

Wat is mijn grootste passie? Mijn grootste passie is vormgeven. Als kunstenaar ben ik autodidact en werk ik met gevouwen karton op doek. Kartonnen vormen krijgen een totaal ander karakter als ik ze kleur of met bladgoud bewerk . Ik vind het spannend om te zien hoe herhaling van elementen die gelijksoortig schijnen, maar in de kern toch steeds anders zijn, kracht en ritme uitstralen.

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Dat het goed gaat met mijn kinderen en kleinkinderen. De hoop dat ze in een veilige, kansrijke , geweldloze wereld kunnen opgroeien. Leven in een land waar mensen fatsoenlijk met elkaar omgaan , elkaar de ruimte geven en wat gunnen.

Wat is mijn grootste angst? Dat ik alleen achter blijf.

Waar houd ik het meest van aan mijn werk? Het bedenken van nieuw werk, het realiseren van een gevarieerd palet bestaande uit kartonnen objecten op doek. Ik houd van de rust in mijn atelier en innoverend bezig zijn.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Moet een ander maar zeggen.

Wat is mijn grootste valkuil? Te weinig commercieel en soms te bescheiden.

Wanneer zou ik liegen? In principe niet, klein leugentje om bestwil als het me uitkomt en een ander niet beschadigt.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad? Anish Kapoor, Jan Schoonhoven, Marte Roling, Piet Ouddolf

Waar houd ik het minst van aan mijn werk? Mijn werk promoten.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Ik ben het meest gelukkig als ik onbevangen, zonder dwang aan de slag kan. Meestal is dat in mijn atelier, luisterend naar mijn favoriete muziek (Bach, Miles Davis, Fay Claassen)

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? Ik wil nooit stoppen met ontwerpen en vormgeven van objecten op doek. Ga er mee door tot zo lang ik kan en wil. Pensioenleeftijd is wellicht een grens om te stoppen met betaald werk, maar zeker niet om te stoppen met denken, werken en creativiteit .

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Wat zelfverzekerder en ondernemender worden.

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven? Binnenhuisarchitect.

Wat is mijn grootste professionele prestatie? Deelnemen aan exposities en het verkopen van een aantal werken.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad? Een wandeling over het landgoed Enghuizen in Hummelo.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken, in mijn stad? Italiaans restaurant is altijd goed.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Mijn man en kinderen.

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken? Aangename mensen waarvan ik iets kan leren en die positief-realistisch in het leven staan.

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit? Project voor de Kunst Wandel Route in Hummelo.

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken? Marte Roling.

Ga ik pensioneren van dit werk en leven waar ik van houd? Ik wil niet stoppen met wat ik nu doe. Ik geniet van bezig zijn met mijn werk, gezond eten en prettig leven. Het voelt als een luxe om dit allemaal te kunnen doen en meemaken.

Hoe kun je contact met me opnemen?

Jettyklaver32@gmail.com

Leave a Reply

