Passie Pensioneert Nooit voor Henriette van der Bend

Wat is mijn grootste passie? Ik heb een passie voor mensen. Ik kan erg geraakt worden door vreugde en verdriet bij familie en vrienden en door wat ik in de wereld om mij heen zie gebeuren. Dit vormt ook vaak de inspiratie voor de songteksten die ik schrijf. Die gaan over eenzaamheid, woede, verdriet maar ook over momenten van geluk.

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Heel lang in gezondheid samenzijn met de mensen waarvan ik houd. Maar ook op een rustige zonnige dag appeltaart eten bij een leuke strandtent.

Wat is mijn grootste angst? Ik probeer positief te denken en mij niet te veel bezig te houden met wat er mis kan gaan.

Waar houd ik het meest van in mijn werk? Ik werk graag samen met andere mensen en wel vooral aan het bedenken van creatieve en werkbare oplossingen voor lastige vraagstukken. Daar word ik blij van. Ik vind het ook heerlijk als ik weer inspiratie heb voor een (nieuw) nummer en dit als arrangement uitwerk achter de piano/computer.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Het zou wel prettig zijn als ik wat meer geduld zou hebben, vooral als de computer weer eens vastloopt ha ha.

Wat is mijn grootste valkuil? Ik ben pas 2 jaar geleden begonnen met het schrijven van popsongs. Het was daarvoor gewoon te druk. Dit zat me ook dwars. De afgelopen periode heb ik veel tijd vrijgemaakt om mijn songs te schrijven en te produceren. Inmiddels is mijn bedrijf Songdream (www.Songdream.nl) opgericht en help ik mensen met het schrijven van hun eigen nummer. Nu is er weer ruimte om te werken als (project-/programma-)manager wat ik ook altijd graag heb gedaan. Dus ik ben weer actief aan het zoeken. Ik moet dus opletten dat ik niet weer in de valkuil stap, dat er te weinig tijd overblijft voor de muziek.

Wanneer zou ik liegen? Ik zou liegen als ik zeg dat ik perfect ben. Het is voor mij wel belangrijk om zo netjes mogelijk met mensen om te gaan. Wat gij niet wilt dat u geschiedt… een belangrijke wijsheid van mijn moeder.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad? Ik kan niet echt 1 rolmodel aanwijzen. Ik bewonder mensen die met gevaar voor eigen leven voor mensenrechten opkomen. Ongelofelijk wat een lef die mensen hebben!

Waar houd ik het minst van in mijn werk? Alles wat met administratie te maken heeft!

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Er zijn gelukkig veel momenten dat ik happy ben in mijn werk/muziek.

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? Het is nooit te laat om je passie te vinden en te volgen! Verder schep ik veel voldoening uit mijn werk/muziek. Ik hoop het dan ook nog heel veel jaren in goede gezondheid te kunnen doen.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Ik zou me minder willen opwinden over de narigheid in de wereld. Gelukkig lukt me dit steeds beter.

Wat is mijn grootste professionele prestatie? Moeilijk te zeggen. Het is me gelukt om snelle resultaten te verkrijgen bij een aantal lastige projecten. Bijv. het samen met de ondernemingsraden in de startblokken krijgen van een Stadskantoor na 20 jaar stagnatie. Misschien nog wel meer dat ik nu compleet buiten mijn comfortzone, in de muziek aan het werk ben en nummers in de studio heb opgenomen waar ik achter sta zoals ‘Protect our Freedom’ (Soundcloud) en zelf een clip heb gemaakt. Zie op Youtube Jellaso ‘Going Home’

https://youtub.be/R48BZkok8Uc

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven? Ik zou niet zoveel veranderen. In grote lijnen zou ik hetzelfde doen als nu. Ik zou muziek wel eerder een prominente plek in mijn leven willen geven.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad? Ik heb niet een bepaalde plek waar dit gebeurd. Dit geldt zowel voor mijn gewone werk als manager als voor mijn muziek. Inspiratie voor mijn nummers komt du moment binnen, tijdens een spinningles, het kijken van het nieuws, een verhaal wat ik hoor, etc. etc.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken, in mijn stad? Er zijn meerdere favoriete plekken. Dit hangt van onze stemming af. De rode draad is wel dat het meestal bruine kroegen of gezellige eetcafés zijn in Utrecht. Het moet vooral relaxed zijn.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Dit is buiten kijf mijn man.

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken? Ik zou graag willen samenwerken met een goede band en andere artiesten. Ik zoek nog een gospelkoor om als achtergrondkoor mee te zingen op ‘Protect our Freedom’ (Soundcloud) en ‘I say Noo’ (Youtube/slaapkameropname voor Giels Talentenjacht). Dit laatste nummer heb ik uiteraard ook als arrangement uitgewerkt. Dus als iemand/een koor zich geroepen voelt?

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit? Ik ben voornemens het komende jaar diverse nummers uit te brengen, die uiteindelijk ook op een EP komen. Leuk en leerzaam om hieraan en alles wat erbij komt kijken, te werken.

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken? Ik bewonder Obama. Een aantal van zijn speeches, zoals bij de begrafenis van Nelson Mandela, vond ik adembenemend.

Ga ik pensioneren van dit werk en leven waar ik van houd? Als het aan mij ligt, ga ik nog heel lang door op de weg die ik nu heb ingeslagen.

Hoe kun jij contact met mij opnemen? http://www.songdream.nl Website Info@jellaso.nl Muziek hhbend@ziggo.nl Algemeen

Leave a Reply

