Passie Pensioneert Nooit voor Suus Suiker

Wat is mijn grootste passie? natuurlijk mijn werk! Het kunstenaarschap.

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Ultiem geluk is het in vrijheid jezelf kunnen, durven en mogen zijn. Leven zoals je leven wilt, zoals het je past, met respect voor mens en natuur.

Wat is mijn grootste angst? Mijn gezichtsvermogen verliezen lijkt me afschuwelijk. Mijn verstand heb ik al jaren geleden verloren…

Waar houd ik het meest van aan mijn werk? De vrijheid te kunnen en mogen ‘scheppen’. Werelden creëren waar ik me thuis voel en waar anderen eventueel ook van kunnen genieten.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Ik ben nogal perfectionistisch. Voornamelijk m.b.t. de dingen die ik zelf doe. Ik stel vaak (te) hoge eisen aan mezelf.

Wat is mijn grootste valkuil? Ongeduld. Als ik een goed idee heb kan ik haast niet wachten met de realisatie ervan.

Wanneer zou ik liegen? Ik lieg liever niet. Ik ben een slechte leugenaar (en dit is niet gelogen). Ik zou liegen als ik daarmee een mensenleven zou kunnen redden.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad? Als kind was ik erg onder de indruk van groot meesters als: Salvador Dali, Gustav Klimt, Alfons Mucha en John William Waterhouse. Uit deze rij is Klimt mijn favoriet.

Waar houd ik het minst van aan mijn werk? De kunstwereld in zijn algemeenheid. Het is een wereld van veel blabla en contacten. Veel gebakken lucht. Ik zou willen dat dat ooit eens veranderen zou en mensen gewoon durven te genieten van wat ze mooi vinden, zonder het te moeten verantwoorden.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Ik ben bijna altijd gelukkig met mijn werk. Maar ik herinner me wel het moment waarop ik zeker wist dat ik met tekenen en schilderen door wilde gaan, n.l. toen ik als kind een wedstrijd won voor het ontwerp van een affiche voor het feestelijk afscheid van de burgemeester van Maassluis. Het kwam op grote borden langs de weg en ik was er zo trots op!

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? Ik kan alleen maar denken: Ja, dat klopt! Ik sterf in het harnas.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Ik zou graag nog een jaar of twintig jonger zijn, zodat ik nog langer de tijd heb om kunst te maken.

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven? Als het binnen mijn mogelijkheden had gelegen dan was ik in dít leven al naast kunstenaar graag architect, neuroloog of jazz-zangeres geweest.

Wat is mijn grootste professionele prestatie? Ik hoop dat mijn grootste professionele prestatie nog in het verschiet ligt. Ik ben heel benieuwd wat voor moois dat dan gaat zijn.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad? Bestaat er een plek waar ik geen ideeën krijg? Dat lijkt me namelijk heerlijk!

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken, in mijn stad? Mijn woonplaats mag geen stad heten. Goirle is een dorp met een dorpse mentaliteit. Veel eetgelegenheden zijn er niet en die er zijn zijn me vaak te druk. Ik kies dan in dit geval voor mijn achtertuin in de zomer, met familie en/of vrienden.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Mijn grootste sponsor is mijn partner. Hij steekt erg veel tijd in het met mij bezoeken en/of inrichten van tentoonstellingen, het sjouwen van zware werken, het afleveren van aankopen etc. Mijn grootste fan is nog steeds mijn mams. Ik hoop dat dat nog heel lang zo mag zijn!

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken? Ik had graag willen werken met Jan Wolkers. Heb hem ooit ontmoet. Wat was dat een bijzondere man. Helaas gaat dat samenwerken niet meer lukken.

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit? In de nabije toekomst wil ik me graag eens bezighouden met een serie fotografische werken in oude analoge polychrome technieken. Zoutdruk, zilverdruk, gumdruk, cyanotype e.d. Daarvoor moet ik eerst een speciale doka in gaan richten.

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken? Niemand in het bijzonder, maar ik zou graag eens een kopje thee met koningin Maxima drinken (en hopelijk wil ze dan ook een uurtje poseren).

Ga ik pensioneren van dit werk en leven waar ik van houd? Als mijn passie verloren zou gaan, of mijn lichaam me niet meer in staat zou stellen te werken, dan zou ik stoppen. Hopelijk gaat dat nooit gebeuren.

Hoe kun je contact met me opnemen? Voor meer info of contactgegevens kunt u terecht op: http://www.suussuiker.com

Leave a Reply

