Passie Pensioneert Nooit voor Harriet Bergsma

Wat is mijn grootste passie? Bij alles wat ik doe maak ik gebruik van de kracht van LIEFDE. Gepassioneerd en vol overgave werk ik met mijn cliënten, maak in mijn tekeningetjes, sta ik op de tennisbaan, reis ik door Spanje en ga ik aan de studie. De laatste tijd verlies ik me het liefst in het schrijven van mijn boek. Liefde voor mezelf zoek ik in de natuur. Ook laad ik me graag op aan de energie van dierbare mensen om me heen.

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Het grootste geluk vind ik in de stilte. Bovenop een berg in Spanje, in gezelschap van mijn geliefde(n), genietend van de zonsondergang. Liefst met een flesje wijn onder handbereik.

Wat is mijn grootste angst? Om niet goed genoeg gevonden te worden, daar ben ik bang voor. Dat brengt hang naar perfectie met zich mee en heeft vaak tot blokkades geleid. Dan begon ik er maar helemaal niet aan, omdat ik ervan overtuigd was dat ik het toch niet kon.. Me kwetsbaar op durven stellen helpt me bij het overwinnen van die angst.

Waar houd ik het meest van aan mijn werk? In mijn werk vind ik het steeds opnieuw fantastisch om te ervaren dat liefde en verbondenheid niet alleen voor een fijn gevoel zorgen, maar ook het zelf genezend vermogen van lichaam en geest vergroten. Door de energie die vrijkomt bij deze positiviteit wordt de trilfrequentie van de lichaamscellen groter waardoor lichaam en geest beter gaan functioneren. Liefde is Magisch!

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Onzekerheid heeft ervoor gezorgd dat ik geremd ben geweest in het nemen van stappen in mijn persoonlijke ontwikkeling. Daardoor heb ik weleens een ‘trein’ gemist. Waardering voor mijn werk kan ik zo nu en dan in twijfel trekken, omdat ik er zelf nog niet in durf te geloven. Tegelijkertijd ben ik vaak teveel afhankelijk van die waardering. Een onhandige combinatie. Maar ik ga steeds meer patronen herkennen, dat is winst!

Wat is mijn grootste valkuil? Mijn valkuil is de neiging om me te verschuilen in oude patronen waardoor ik bevestigd word in mijn overtuigingen. Ook deze valkuil ga ik steeds meer herkennen. Ik mag kiezen: vallen of eromheen lopen!

Wanneer zou ik liegen? Uit angst om niet gewaardeerd te worden deed ik vaak een leugentje om bestwil.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad? Raphael Nadal is mij idool. De passie waarmee hij op de tennisbaan staat doet me denken aan een wild beest op jacht naar zijn prooi. Hij vertegenwoordigt voor mij wat ze in Spanje Duende noemen! Met hart en ziel je droom waarmaken, optimaal gebruik maken van je talent. Dat leer ik van hem.

Waar houd ik het minst van aan mijn werk? Administratieve rompslomp die mij van mijn missie afhoudt vind ik afschuwelijk. Daar wil ik graag allemaal ‘mannetjes’ voor hebben, als een verwende diva. Zo zou het fantastisch zijn als er een uitgever op me afkomt zodra mijn boek klaar is, dat ik niet mee hoef te leuren!

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Zowel tijdens het behandelen van cliënten in mijn praktijk voor Quantum -Touch “Es mágico el amor”, als tijdens het schrijven en tekenen heb ik momenten dat ik volledig in het nu ben. Dan gaat alles stromen en besef ik hoe blij ik ben met mijn werk.

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? Die uitspraak is voor mij uitgevonden. Leven is passie; daarin vind ik liefde en geluk. Of het nou in het werk is of in vrije tijd, als je gepassioneerd leeft vind je overal geluksmomenten. Daar verbind ik geen leeftijd aan.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Ik zou graag nog meer in mezelf gaan geloven. “Ik ben allang goed genoeg!” Dat wil ik voelen. Ook zou ik de moed willen hebben om mijn droom te leven, om te zeggen: “Nu ga ik in Spanje wonen.” En dat dan ook doen! Niet altijd twijfelen en dus een trein missen.

Wat is mijn grootste professionele prestatie? Naast het moederschap, waarin ik een professionele prestatie van formaat lever, ben ik trots op de vijf nummers van het Magazine Casa en España die ik, als hoofdredacteur, heb gemaakt zonder dat ik ook maar enige redactie-ervaring had.

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven? Ik zal absoluut schrijver worden in een volgend leven, en daarnaast spiritueel leider. Met alle passie, liefde en kwetsbaarheid die ik in dit leven heb vergaard zal ik steviger in mijn schoenen staan en dat avontuur aan durven gaan.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad? De beste ideeën krijg ik op de Muggenbult aan de rand van het Naardermeer. De energie van het water, de lucht, het riet, de overvliegende aalscholvers en zelfs de voorbij zoevende trein maakt ruimte vrij in mijn hoofd, waardoor nieuwe inzichten een plekje kunnen vinden.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken, in mijn stad? Uit of thuis, het maakt me niet uit waar of wat ik eet. Lekker glaasje wijn erbij, dat wel. Maar het liefst met onze kinderen, vrienden, familie of buren.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Ik heb behoefte aan een grote fanclub. Mijn partner, kinderen, moeder, zussen, leraren en een aantal vriend(inn)en steunen mij waar ze kunnen. Dat vertrouwen vind ik heel erg fijn.

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken? Ik werk graag alleen, maar dat kan veranderen. Met een aantal goeroes uit de Quantum -Touch zou ik graag meelopen, dat doe ik ook al zo nu en dan. En ook met mijn schrijflerares in Spanje, daar krijg ik zoveel energie van.

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit? Voor het eerst heb ik het geloof dat ik echt boeken ga schrijven. Het uitbrengen en aan anderen laten lezen van mijn boeken, daar zie ik naar uit.

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken? Ach, dat durf ik nog niet zo, rolmodellen ontmoeten. Niet alleen uit verlegenheid, maar ook uit angst voor een desillusie. Ik houd van dwepen. Maar als ik moet kiezen dan had ik graag met de schrijfster van Joop ter Heul, Cissy van Marxveldt gesproken. Nu kan dat niet meer.

Ga ik pensioneren van dit werk en leven waar ik van houd? Ik denk niet dat ik van mijn huidige leven en werk zal pensioneren. Daarvoor maakt het me te gelukkig. En het fijne is dat ik het altijd en overal kan doen!

Hoe kun jij contact met mij opnemen? Harriët Bergsma Schrijfster bij Plumasol http://www.plumasol.nl

Practitioner Quantum-Touch en Quantum-Allergy bij ‘Es Mágico el Amor’. harriet.bergsma@gmail.com

Leave a Reply

