Passie Pensioneert Nooit voor Jolanda Oskam

Wat is mijn grootste passie? Zonder twijfel Fashion & Lifestyle. Ik ben een ‘fashion lover pur sang’, fashion zit in mijn bloed. Van jongs af aan maak ik setjes en mix ik verschillende stijlen en invloeden. Als mensen mij voor het eerst ontmoeten is standaard de vraag: ‘jij doet zeker iets met mode?’ Jarenlang antwoordde ik dan dat ik in de financiële wereld werkte totdat ik van mijn passie mijn werk heb gemaakt. Nu ben ik als stylist ook professioneel iedere dag met mijn passie bezig en mag ik anderen inspireren en helpen bij het vinden van een persoonlijke stijl. Het mooiste cadeau dat ik mijzelf ooit heb gegeven.

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Iedere dag gepassioneerd en met volledige toewijding en inspiratie anderen helpen de mooiste versie van zichzelf te zijn. Anderen laten stralen is iedere keer weer een moment van ultiem geluk. Ook is geluk voor mij genieten van alles wat op mijn pad komt, van de mensen om mij heen, van het hier en nu en altijd van een mooi glas wijn.

Wat is mijn grootste angst? Mijn dierbaren verliezen. De mensen die het dichtst bij mij staan op een dag moeten missen, ze niet meer kunnen bellen, knuffelen. De ogenschijnlijk gewone dingen van het liefhebben niet meer kunnen ervaren is een gedachte die ik het liefst verdring.

Waar houd ik het meest van aan mijn werk? Door mijn styling advies mensen versterken en te helpen iedere dag de mooiste versie van zichzelf te zijn waardoor ze beter kunnen presteren en stralen, zowel zakelijk als privé.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Ongeduldig, als ik iets in mijn hoofd heb wil ik dat ook direct. Dat is zowel lastig voor mijzelf als ook voor mijn omgeving.

Wat is mijn grootste valkuil? Perfectionisme en volledige toewijding waardoor ik mijzelf nog weleens uit het oog kan verliezen.

Wanneer zou ik liegen? Nooit, liegen staat voor mij synoniem aan onzekerheid en schaamte. Twee eigenschappen die ik als ik ze zou voelen altijd zou benoemen omdat ik van mening ben dat eerlijkheid altijd het langst duurt en daarbij het meest authentiek en respectvol is. Waar ik wel op let is de manier waarop ik mijn eerlijkheid uit en mijn woordkeuze. Altijd met respect voor de ander en vanuit positiviteit.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad? Mijn oma. Een krachtige, stijlvolle vrouw die mij van jongs af aan heeft gemotiveerd en geïnspireerd om mijn passies te volgen. Met respect en uitgaande van het goede van de mens. Een vrouw met natuurlijke klasse en stijl, van haar heb ik het fashion gen geërfd.

Waar houd ik het minst van aan mijn werk? Mijn werk is mijn passie en dat stopt nooit. Ook als ik niet letterlijk aan het werk ben, gaat mijn werk door, raak ik geïnspireerd door een modeserie, de natuur, interieur en design, door mensen. De gewone huishoudelijke dingen als koken, boodschappen doen etc. gaan vaak even snel tussendoor. Hoe fijn zou het zijn als ik dat niet meer zelf hoef te doen!

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Eén van de meest bijzondere projecten die ik mocht doen is een make-over (kapper, kleding, make-up, fotoshoot) van 26 mensen met een verstandelijke e/o lichamelijke beperking. Het geluk en de blijdschap in hun ogen is onbetaalbaar. De stralende glimlach en warme knuffels die ik na afloop kreeg waren zo oprecht en puur, de kroon op mijn werk.

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? Die is mij op het lijf geschreven. Ik heb het geluk iedere dag mijn passie te beleven. Ik ben mijn passie, dat stopt nooit en zal altijd deel uitmaken van mijn leven. Zelfs als oude dame zal ik anderen blijven inspireren en versterken om de mooiste versie van zichzelf te zijn.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Nog meer genieten van het hier en nu.

Wat is mijn grootste professionele prestatie? Kiezen voor mijn passie en afscheid nemen van een succesvolle carrière in Marketing & Communicatie binnen de financiële wereld. Het inruilen van zekerheid voor financiële onzekerheid met tegelijkertijd een fantastisch gevoel van vrijheid. Beseffen dat mijn achtergrond in combinatie met mijn passie mij als stylist versterkt bij het inspireren van anderen. Iedere dag opnieuw mijn droom beleven geeft mij een gevoel van ongekende trots en kracht.

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven? Fashion Designer; al mijn creativiteit in de meest fantastische designs verwerken en deze vervolgens op de catwalk showen. Dat ik met mijn ontwerpen trendsettend ben en de wereld inspireer.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad? In mijn stad gewoon lekker thuis en dan vooral nadat ik mijn dagelijkse meditatie heb gehad. Mijn tweede thuis, de Provence is mijn grootste inspiratiebron. De geuren, kleuren, natuur, geluiden, gewoon daar zijn is een en al inspiratie.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken, in mijn stad? Dat is best een lastige vraag en heel erg afhankelijk van het gezelschap en moment. Ik kies voor The Hoxton in Amsterdam omdat ik de relaxte sfeer erg fijn vind en de ambiance rust en inspiratie brengt.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Zonder twijfel mijn vader! Mijn rots in de branding die altijd in mij heeft geloofd. Ook mijn lieve vriendin Mariette heeft vanaf het begin 100% vertrouwen in mij gehad en mij met haar positiviteit in meerdere opzichten gesteund en gestimuleerd. En, Ronald, vriend en make-up artist, met wie ik vanaf onze eerste ontmoeting een band heb die een diepere laag heeft alsof we broer en zus zijn.

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken? Ik zou graag een programma willen maken met Humberto Tan. Humberto is verfrissend, authentiek en inspirerend. Bovendien vind ik hem the best dressed man in Nederland. Wat mij betreft een perfect uitgangspunt voor een gezamenlijk fashion programma.

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit? De lancering van een nieuw concept dat ik met een aantal partners op dit moment aan het opzetten ben. Een concept waarbij we mode, lifestyle en shoppen integreren tot een totaal beleving. We starten in Amsterdam met de ambitie binnen 1,5 jaar uit te breiden naar 5 andere grote steden.

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken? Victoria Beckham omdat ik haar doorzettingsvermogen, focus en gedrevenheid bewonder. Hoe zij van ‘spice girl’ en ‘voetbalvrouw’ een gerespecteerd en succesvol fashion designer is geworden is voor mij een inspirerend voorbeeld.

Ga ik pensioneren van dit werk en leven waar ik van houd? Zoals ik eerder al zei pensioneert mijn passie nooit. Wel ga ik mijn droom, een huis in de Provence (Zuid-Frankrijk) en een eigen sieradenlijn realiseren.

Hoe kun jij contact met mij opnemen? Je kunt mij mailen info@joinspirations.nl of bellen 06 – 551314106. Natuurlijk ben je ook welkom op mijn website http://www.joinspirations.nl, mijn Facebook pagina http://www.facebook.com/joinspirations of op Instagram joinspirations.

Leave a Reply

