Passie Pensioneert Nooit voor Bert Simhoffer

Wat is mijn grootste passie? Zingen en acteren, mensen blij maken met datgene dat ik voor hen mag performen. Daarnaast mijn kennis en kunde van, inmiddels ruim, 40 jaar artiest zijn, doorgeven aan jonge mensen. En natuurlijk is mijn andere grootste passie mijn gezin, mijn prachtige vrouw en mijn twee beeldschone dochters.

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Iets te hebben betekent voor de maatschappij en voor mensen individueel. Dat ik een stempeltje heb mogen drukken op hun geluk en plezier. En leven in totale harmonie met mijn gezin en omgeving.

Wat is mijn grootste angst? Niet meer te kunnen zingen/praten/communiceren en fysiek niet meer fit te zijn, zodat ik ook niet meer kan acteren. Maar ook dat ik niet meer in staat zou zijn om voor mijn gezin klaar te staan.

Waar houd ik het meest van aan mijn werk? Het samenwerken met collega’s, het samen werken aan een voorstelling of een product waarmee we publiek kunnen boeien en plezieren. Dat productieve gevoel dat zoveel inspiratie, voldoening en energie geeft.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Ben TE precies, wil alles geregeld hebben tot in de puntjes (en op mijn manier) en ook ruim (TE ruim) op tijd.

Wat is mijn grootste valkuil? Mijn grote vertrouwen in iedereen. Regelmatig heb ik een knal voor mijn kop gekregen omdat ik te goedgelovig ben.

Wanneer zou ik liegen? Als ik buiten mijn schuld in een onrechtmatige situatie zou komen waar ik alleen door een leugen uit zou kunnen komen.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad? Meerdere, te weten Cristina Deutekom, Placido Domingo, Peter Ustinov, Johannes Heesters, mijn compagnon Frank Affolter, maar ook Ivan Rebroff (Hans Rolf Rippert)

Waar houd ik het minst van aan mijn werk? De stress, de spanning en de onzekerheid.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? In de jaren 1988-2001 was ik solist bij de Hoofdstad Operette, ik genoot van elke operettevoorstelling en elk concert, in totaal waren dat er ruim 2000. Operettemuziek is bij mij, als het ware, met de paplepel ingegoten. Wij woonden in mijn jeugd dicht bij de Duitse grens en konden de Duitse TV ontvangen, waar vaak operettes werden uitgezonden. Als kind zat ik daarvan al te smullen

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? In ons mooie vak kun je doorgaan “totdat je erbij neervalt”, een artiest gaat in principe niet met pensioen, maar blijft zich vernieuwen en verbeteren. Die behoefte, actief te blijven, is bij de meesten van ons absoluut aanwezig denk ik.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Eigenlijk ben ik nooit tevreden, zou beter willen zingen, beter willen acteren, beter les willen geven en ga zo maar door, blijf mijn best hiervoor doen.

Wat is mijn grootste professionele prestatie? Dat zou ik niet weten, heb mogen zingen/spelen voor giga zalen en kleine zaaltjes en steeds is er die spanning en na afloop dat blije gevoel.

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven? Ongetwijfeld zou ik weer zanger en acteur zijn. Maar een loopbaan in de politiek acht ik ook niet uitgesloten.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg? Op het strand van Scheveningen, maar ook in het Vondelpark en soms in mijn eigen achtertuin.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken? Met mijn gezin in onze gezellige eetkamer of bij vrienden thuis, maar ook in Amsterdamse restaurants. Ik drink tevens graag samen met mijn vrouw Yvette, een pilsje in Café Restaurant De Punt in Baambrugge, waar m’n oudste dochter op woensdagavond werkt.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Ik hoop mijn vrouw Yvette, die ook oprecht kritisch is en en mijn dochters Julia en Romy. Met Frank Affolter (componist en pianist) werk ik veel en heel graag samen.

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken? Op mijn lijstje stond Herman van Veen en daar werk ik inmiddels voor en mee, maar ook Karin Bloemen en dat gaat binnenkort ook gebeuren.

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit? De Christmas Shows in het Ziggo Dome, aanstaande Kerstperiode (2016). Ik mag daarin een rol spelen die op ‘mijn lijf’ is geschreven!!

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken? Placido Domingo

Ga ik pensioneren van dit werk en leven waar ik van houd? Nee zeker niet, als mijn gezondheid, zowel fysiek als geestelijk, in orde blijft, zal ik onverminderd doorgaan met zingen, acteren, mensen vermaken en al mijn andere bezigheden.

Hoe kun jij contact met mij opnemen? Via mijn website: http://www.bertsimhoffer.nl

Bert Simhoffer, geboren 6 januari 1956; zanger/acteur/inspreek-acteur, presentator, evenmenten organisator, tekstschrijver en trouwambtenaar.

Leave a Reply

