Passie Pensioneert Nooit voor Kees Marcelis

Wat is mijn grootste passie? Het zijn er eigenlijk twee: ontwerpen en reizen.

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Op het moment wanneer ik mijn twee hobby’s mag combineren. In Kaapstad heb ik een week lang mogen schetsen aan een Boutique hotel. Met een leeg vel papier van start gaan op een waanzinnige plek in de zon.

Wat is mijn grootste angst? Ik ben heel visueel ingesteld, dus blind worden zou vreselijk zijn.

Waar houd ik het meest van aan mijn werk? Wanneer ik met mijn gedachten helemaal in een ontwerp zit en voel dat de oplossing dichtbij is.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Ik ben nogal ongeduldig.

Wat is mijn grootste valkuil? Te veel hooi op mijn vork nemen. 

Wanneer zou ik liegen? Wanneer ik een presentatie te optimistisch gepland heb en er op het laatst achter kom dat ik nog niet tevreden ben.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad? Op mijn 19e las ik het boek; ‘De eeuwige bron’ van Ayn Rand. Dit gaat over het leven van Frank Lloyd Wright. Vlak voor mijn 50ste verjaardag heb ik het nogmaals gelezen. Het gaat over authenticiteit. 

Waar houd ik het minst van aan mijn werk? Over geld praten, administratie en managen.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Wanneer ik helemaal in een ontwerp zit. Ik heb veel geluksmomenten mogen beleven in mijn werk en ik hoop dat er nog veel komen.

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? Ik ben een bevoorrecht mens die van zijn hobby zijn beroep heeft gemaakt. Hoe mooi is het het om te blijven leren en dus ook te groeien in mijn werk.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Ik zou een nog vrijere denker willen zijn. Laatst liep ik ‘s ochtends vroeg langs de Thalys, die klaar stond voor vertrek naar Parijs. Het schoot door mijn gedachten om gewoon in te stappen en even de boel de boel te laten. Dat soort vrijheid.

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven? Liefst nog verder mogen groeien tijdens mijn volgende werk. Anders lijkt psycholoog mij ook wel wat.

Wat is mijn grootste professionele prestatie? Ik ben er trots op dat ik, samen met mijn team, op alle disciplines in mijn vak, prijzen heb gewonnen. Voor zowel, architectuur, interieur en productdesign. De Finest Interior Award, onlangs in Berlijn was misschien wel de mooiste ervaring.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad? Ik woon zowel in Arnhem als Amsterdam. Hotel American heeft voor mij iets magisch.Als student al voelde ik hier de creatieve energie.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken, in mijn stad? In Arnhem bij “De Boerderij” in Park Sonsbeek en in Amsterdam bij “Spanjer en van Twist” aan de Leliegracht.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Ik ben dol op opdrachtgevers die mij tot grotere hoogte opzwepen.Graag werk ik voor mensen met diepgang, die bewust voor mij kiezen.

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken? Ik zou graag eens meewerken aan een project van Christo. Wij zijn beiden jarig op 13 juni, dus dat zou een mooie dag zijn.

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit? Ik zou heel graag eens een compleet crematorium van binnen en buiten ontwerpen.

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken? Zumthor, een geweldige architect. Een soort monnik.Graag had ik Rudy van Dantzig willen ontmoeten. Niet alleen zijn choreografie, maar ook zijn bescheiden voorkomen sprak mij enorm aan.

Ga ik pensioneren van dit werk en leven waar ik van houd? Absoluut. Liefst deels in Italië waar ik ook zou gaan schilderen, pianospelen en fotograferen.

Hoe kun je contact met me opnemen?

karlijn@keesmarcelis.nl

 

 

Leave a Reply

