Passie Pensioneert Nooit voor Rene Schutte

Wat is mijn grootste passie? Als vormgever, etaleur en visagist, is mijn grootste passie het accentueren van schoonheid in al haar vormen die ik ken. Het strelen en prikkelen van liefst alle zintuigen, zoals een glas wijn, de kleur, de geur, de smaak en de klank van kristal bij het klinken.

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Ik denk dat ultiem geluk niet bestaat. Zoiets als de prins op het witte paard, die bestaat ook niet. Ik streef er wel iedere dag naar om zoveel mogelijk geluksmomenten te ervaren. Positiviteit uitstralen en uitlokken bij anderen, om vervolgens een lachend gezicht terug krijgen. Dat komt voor mij dichtbij ultiem geluk. The Secret. Alles is energie. Mijn hond CoCo.

Wat is mijn grootste angst? Onverschilligheid. Dat ik bijvoorbeeld mijn kleding niet meer “Draag”, maar gewoon aantrek omdat een mens nu eenmaal niet ongekleed door het leven kan. En dat ik niet meer weet welke dag het is. Vergeetachtigheid. Taal- en schrijffouten.

Waar houd ik het meest van aan mijn werk? Mijn werk als make-up artist is voornamelijk een illusie wekken dat iets mooier of anders is dan de werkelijkheid. (het zelfde geldt voor etaleren). Soms voel ik mezelf als een soort wandelende Pre-Photo-shop. Als een Trompe-l’oeil, (Het bedrogen oog). Het geeft mij soms ook een dubbel gevoel, je bent toch de boel een beetje aan het neppen.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Boos worden. Als iets misgaat door mijn eigen- of andermans schuld en dat alles dan helemaal opnieuw moet na alle inspanningen. Daar heb ik echt een broertje dood aan.

Wat is mijn grootste valkuil? Geen “nee” durven verkopen en aardig gevonden willen worden.

Wanneer zou ik liegen? Het woord liegen komt niet voor in mijn vocabulaire maar iets verzwijgen zeker wel! What happens in the mountains, stays in the mountains. Maar als ik bijvoorbeeld iets ernstigs zou kunnen voorkomen waarbij mensen gevaar lopen, dan zou ik volmondig liegen. Of als ik zou zeggen dat ik uiterlijk niet belangrijk vind.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad? Eerlijk gezegd ben ik een autodidact maar Anita van Donkersgoed heeft veel positieve invloed op mij gehad. Ze heeft mij geleerd dingen van alle kanten te belichten. Ze heeft mijn realiteitsvisie-schakelaar op “Aan”gezet. Nog altijd ben ik haar dankbaar

Waar houd ik het minst van aan mijn werk? Reizen, o.a. per vliegtuig en dan soms op onmogelijke tijden. Verreisd en moe door vertraging aankomen op de set en dan direct met volle kracht vooruit, zonder koffie!! Of klanten die mij inhuren als make-up artist of stylist en het dan eigenlijk zelf beter weten. Of dat mijn naam is vergeten bij de aftiteling.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Ik werkte ooit voor fotograaf Hans van Ommeren in Woerden als vaste stylist en visagist. Dat was werkelijk de meest fantastische tijd voor mij. Zoveel respect voor mijn inspanningen en werk, dat heb ik later niet vaak gevoeld. En wat maakte we samen mooie dingen.

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? Als creëren en mooi maken je in het bloed zit dan hoef je niet na te denken of je ooit de passie zal verliezen. Daarom is voor mij, Passie en Pensioen, geen goed huwelijk.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Minder laf zijn om op te staan tegen mensen die de wereld proberen te vergallen.

Wat is mijn grootste professionele prestatie? Op een dag ontdekte ik dat ik op hetzelfde moment vijf beroepen aan het uitoefenen was. Visagist, Stylist, Etaleur, Leraar Visagie en ik gaf ook nog dressuurles als instructeur op mijn partners manege. Deed de administratie en was ook nog accessoires aan het inkopen voor een grote woninginrichter in Den Haag. Toch jaren volgehouden met veel plezier en passie.

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven? Performer. Ik zou willen acteren of zingen voor publiek. Mensen blij maken met mijn pianospel. Of stylist van Lodewijk de twintigste op Versailles.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad? Het was Rotterdam maar nu ik in Frankrijk woon is dat aan de haven en op de rotsstranden van Sète wandelend met mijn lieve Border Collie CoCo. Dat mediterrane inspireert mij echt enorm. Ik begrijp sinds ik hier woon waarom schilders zoals Vincent van Gogh naar hier kwamen. Het licht hier en de geuren en kleuren, zo bijzonder anders.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken, in mijn stad? Oh ja… dat is zonder te hoeven nadenken het restaurant La Senne aan de kleine vissershaven van Sète. Zo smaakvol, ook letterlijk. Echt uniek sfeertje onder de druivenranken en vijgenbomen. Tafels met wit damasten tafelkleden gedekt en niet bezuinigd op servies en interieur. Oesters, Vangst van de dag, huisgemaakte Teilles Setoise. Fles Picpoul de Pinet op tafel. Het authentieke frankrijk bestaat nog voor mij.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Een grote fan zou ik niet weten maar mijn grootste sponsor is Cynthia Nicholson van Chateau Challain in de Loirestreek. Een eer, ik mag veel voor haar werken samen met topfotografen.

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken? Fotograaf kunstenaar ERWIN OLAF. Mijn hart gaat echt harder kloppen als ik zijn bizarre mooie werk zie. Mijn handen jeuken dan gewoon.

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit? Om hier in zuid frankrijk Languedoc-Roussillon een klantenkring op te bouwen. Ben er druk mee doende. Rue du Rêve, Out of the box weddings. Een nieuwe naam en logo voor mijn bedrijfje verzinnen is al zo leuk. Mijn vakantiehuis, appartement en studio verhuren aan gasten die de Languedoc komen ontdekken.

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken? Koningin Maxima omdat zij, net als ik, in een land woont waar zij niet is geboren. Een nieuwe taal moet leren spreken evenals de spelregels van het land. Kan ik haar meteen vragen hoe het was om voor Erwin Olaf te poseren. .

Ga ik pensioneren van dit werk en leven waar ik van houd? Alleen als men mijn hart, ziel en zaligheid zou kunnen afnemen.

Hoe kun jij contact met mij opnemen?

0033(0)628297472 Rene.schutte@sfr.fr https://www.facebook.com/rene.schutte.39 https://www.mariages.net/esthetique-coiffure-mariage/rene-schutte-make-up-artist–e145817 https://myalbum.com/album/OLu0iCh7BbZ4 http://www.lorangedoc.com https://youtu.be/fdjqbU6VrpI

Leave a Reply

