Passie Pensioneert Nooit voor Ingrid van Eyck

Wat is mijn grootste passie? Creativiteit opsnuiven en mensen creatief bezig zien. Iedereen is eigenlijk creatief alleen krijgen of hebben de kans niet. Ik geniet ontzettend van leuke en goede reclame of design concepten / oplossingen hoe simpel ze ook zijn.

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Lekker simpel eropuit. Geen dure hotels maar met een retro caravan op een simpele camping. Natuur en vrijheid. Beetje goed weer is dan wel wenselijk want als het slecht weer is ben ik dan toch wel weer een beetje die luxe pruim die dan wel snel naar huis wil en voor de open haard. En mijn kinderen natuurlijk, als het hun goed gaat en ze lekker in hun vel zitten dan heb je niet meer nodig.

Wat is mijn grootste angst? Dat mij of mijn dierbaren iets overkomt. Alles op televisie is toch een beetje ver van mijn bed show maar diep in je hart hoop je dat het jezelf niet overkomt.

Waar houd ik het meest van aan mijn werk? Creativiteit en dat geen dag anders is. De ene dag ben ik op pad met een fotograaf, dan bedenk ik een campagne met mijn strateeg of ontwerp ik een huisstijl, maak een goede website of verpakkingslijn. Geen dag is hetzelfde en dat maakt mijn vak zo leuk!

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Een positieve eigenschap van mij is dat alles eerlijk moet gaan maar dat maakt het soms ook wel moeilijk. Ik kan me er ontzettend aan storen als iets niet eerlijk gaat of mensen oneerlijk zijn. Kan ik héél slecht tegen, en dat vormt wel eens een struikelblok, kan ik moeilijk verbergen en kan ik heel boos van worden.

Wat is mijn grootste valkuil? Dat ik áltijd bezig ben en niet gewoon op de bank televisie kan kijken. Verveel me na 10 minuten kapot, hoe interessant het ook is. Dat móet altijd vergezeld gaan met een laptop op mijn schoot zodat ik twee dingen gelijk kan doen.

Wanneer zou ik liegen? Kan ik niet en wil ik niet. Liegen komt áltijd uit en voel ik me niet prettig bij. Als ik mijn werk niet af heb gekregen zeg ik het gewoon eerlijk en daar hebben ze meer respect voor dan dat ik met een of andere smoes aankom.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad? Ik heb niet echt een rolmodel, ik ontmoet mensen en daar leer ik van of over en weer. Op een gegeven moment vlieg je weer verder en kom je weer andere inspirerende mensen tegen.

Waar houd ik het minst van aan mijn werk? Factureren, vind ik saai. Boekhouding heb ik ook helemaal uit handen gegeven. Heb niets met cijfers. Resultaten en wat er onder de streep overblijft is het belangrijkst. Omzet zegt niets

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Toen ik in 2010 weer opnieuw voor mezelf begon. Na 15 jaar een reclamebureau gehad te hebben met mijn vorige partner waren de wegen gesplitst en begon ik weer overnieuw. Ik was súpertrots op mijn nieuwe pandje, huisstijl en alles wat mijn daarbij kwam kijken. Voelde me supersterk en had er hélemaal zin in. Gelukkig

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit met pensioen ga. Ik heb zo’n leuk vak wat mij fris, jong en dynamisch houd. Die geraniums ga ik nooit achter zitten of ze moeten op zijn kop aan het plafond hangen, dan vind ik ze misschien wel leuk. Nee, volgens mij blijf ik mijn hele leven creëren al zal het misschien in mindere mate worden. Ik kom gewoon elke dag tijd tekort.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Mooiere voeten, ik ben ooit afgewezen door een fotograaf van reclamebureau van Pearl waar ik voor werkte. Ik zou door heel Nederland in alle treinstations en bushokjes hangen met duikbril, zwemband en flippers. Mijn tenen kwamen uit de flippers en dat vonden ze niet mooi. Een andere stagiaire met mooiere voeten werd gekozen. Baal ik nog steeds van;). Hadden ze toen maar photoshop dan was het niet zo’n punt geweest bij Pearl …

Wat is mijn grootste professionele prestatie? Mijn kinderen, ben ik erg trots op en denk wel eens hoe heb ik ze zo leuk en mooi kunnen maken. En natuurlijk wie ik ben en wat ik doe en dat ik een ongelofelijke sterke rug en doorzettingskracht heb.

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven? Ook weer creatief, misschien eens een keer industrieel ontwerper. Lijkt mij supergaaf om handige dingen te bedenken en te ontwikkelen.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad? Vroeger reed ik altijd binnendoor van Veldhoven naar Valkenswaard. Ik ging dan van mijn zaak weg en had net een briefing gekregen van een klant. Ter hoogte van het stoplicht bij een frietkotje kreeg ik altijd een geweldige ingeving. Als ik met dat idee naar de zaak belde zeiden ze altijd, ben je weer bij het frietkotje?

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken, in mijn stad? StrijpS in Eindhoven, heerlijk om rond te zwerven en creativiteit op te snuiven. Zo’n leuke ideeën, initiatieven, eet- en koffietentjes. Dan lig ik ’s-avonds weer lekker voldaan te spinnen in mijn bedje.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Mijn vriend is mijn fijne sparringpartner. We kunnen tussendoor lekker tegen elkaar aan kan zeuren en samen tot de ontdekking komen dat het allemaal niet zo belangrijk is en waar maken we ons druk om. Hij is lekker onbevangen en in helikopterview ziet hij dingen waar ik mee bezig ben en waarvoor ik even blind ben omdat ik er zo dicht bovenop zit. Hij heeft dan goede kritiek waar ik iets mee kan. En verder mijn strateeg / tekstschrijver, daar kan ik heel goed zakelijk mee sparren en soms ook wel zeuren. Wij zijn een écht goed team!

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken? Kan iedereen zijn, als ze maar iets te brengen hebben en niet alleen komen halen. Dat moet in goede balans zijn.

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit? Leuke campagnes, websites en nieuwe huisstijlen waar we echt lekker mee los kunnen gaan en het volle vertrouwen van de klant voor krijgen. Dat zijn de leukste opdrachten.

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken? Een dagje in de studio meewerken bij Floris van Bommel. Lekker ding, gewéldig bedrijf en lekker ‘out of the schoenenBOX’ denker.

Ga ik pensioneren van dit werk en leven waar ik van houd? Denk het niet, ik kom ook straks tijd tekort. Nog steeds te weinig uren in een dag. Mijn vriend zegt altijd, “slapen doen we wel op het kerkhof”. Dat houden we erin 🙂

Hoe kun jij contact met mij opnemen?

Via Linkedin, mijn website http://www.redrose-design.nl of mail naar ingrid@redrose-design.nl

Leave a Reply

