Passie Pensioneert Nooit voor Dorien Plaat

Wat is mijn grootste passie? IS passie hetzelfde als “ik kan niet anders”? Soms ervaar ik schilderen niet als een passie.Het is werken,loslaten,vrij zijn, moedig,geconcentreerd,ongelukkig zijn en momenten hebben van verwondering en geluk.

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Ultiem geluk……dat is maar een momentopname en kan zijn dat alles samenkomt, je je “heel “voelt, gezien,gewaardeerd,of ziet dat iemand die je naaste is dat heeft.

Wat is mijn grootste angst? afscheid te moeten nemen van mijn leven of dat van mijn geliefden

Waar houd ik het meest van aan mijn werk? Het fijne van schilderen is dat je even helemaal “weg”bent van alles en ook dat je ermee kan communiceren.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Ik kan ongeduldig zijn en wil nog teveel pleasen.

Wat is mijn grootste valkuil? Pleasen

Wanneer zou ik liegen? Als ik daarmee mijn kinderen zou redden.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad?Ik heb geen specifiek rolmodel..

Waar houd ik het minst van aan mijn werk? Dat je ook ontevreden kan zijn over je werk, last hebt van de vele “meekijkers” tijdens het schilderen.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Het gelukkigst was ik denk ik in het begin voor ik bij galeries zat. Ik was vrijer en maakte grote stappen .

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? Mijn werk kan ik bijna altijd en overal doen en als mijn gezondheid het toestaat ook tot op hoge leeftijd.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Ik zou wat het werk betreft nog moediger willen zijn en nog minder last willen hebben van kritische meekijkers op mijn schouder.

Wat is mijn grootste professionele prestatie? Wellicht dat ik zonder academie zover gekomen ben. Mooie galeries heb, op de Kunstbeurzen hang , verzameld wordt….dat prinses Beatrix iets van mij heeft Zij is zelf kunstenaar.

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven? Ik geloof niet in een volgend leven.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad? Ik heb geen ideeen voor het schilderen. Ik begin en dan zie ik waar ik uitkom.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken, in mijn stad? Op een terrasje zie je veel..

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Mijn zus.

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken? Ik werk graag alleen.

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit? Op dit moment geen en dat vind ik fijn. Werken naar iets toe kan mij verstarren.

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken? Ik heb zelf geen rolmodel al vind ik Ali B een toffe gast. Hij is open, eerlijk, intelligent, creatief, origineel,en heeft in Nederland zich weten te handhaven ondanks alle hindernissen die je als”buitenlander”tegenkomt Ik heb zelf als kind in het buitenland gewoond en kwam toen ik tien was naar Nederland Dan al voel je je een buitenbeentje…..Bovendien is hij zelfverzekerd en dat zie ik graag. Maar er zijn er zoveeeel! Kofi Annan, Adriaan van Dis, Griet op de Beek,enzovoort

Ga ik pensioneren van dit werk en leven waar ik van houd? Ik denk dat ik lang doorga al is soms de verleiding groot te stoppen en rustig te genieten van kunst van anderen. Het koord waarop je balanceert met schilderen wordt naarmate de jaren verstrijken voor mij steeds dunner…

Hoe kun jij contact met mij opnemen?

plaatdorien152@gmail.com http://www.dorienplaat.nl

facebook , pinterest,instagram,linkedin

Leave a Reply

