Passie Pensioneert Nooit voor Christian Oerlemans

Grootste passie: de liefde.

Ultiem geluk: als je uiteindelijk toch de liefde van je leven vindt, als je na veertig jaar ontdekt dat twee zielen één gedacht echt bestaat.

Mijn grootste angst: blind worden, omdat mijn ogen inmiddels erg slecht worden en ik bang ben in de toekomst niet meer te kunnen lezen en schrijven.

Het meest houd ik in mijn werk; van schrijven en schrappen en herschrijven en verbeteren totdat ik het gevoel heb iets te benaderen dat ik eigenlijk zou willen schrijven.

Mijn minst aantrekkelijke eigenschap is wispelturigheid in humeur.

De grootste valkuil heb ik nog niet ontdekt.

Ik zou liegen als ik daarmee een geliefde het leven kan redden.

Rolmodel ken ik eigenlijk niet.

Het minst in mijn werk houd ik van een lege witte bladzijde.

Het meest gelukkig met mijn werk was ik toen ik ontdekte dat ik het kon en dat is meer dan vijftig jaar geleden. Gelukkig was ik ook toen ik op 23jarige leeftijd voor PasToe meubelen een (foto)pocketboek mocht maken samen met de toen al zeer befaamde Mies Bouwman.

Passie Pensioneert Nooit klinkt mooi, maar ik heb een hekel aan het woord ‘passie’ dat te passie en te onpassie wordt gebruikt. Gedrevenheid is wat schrijven betreft voor mij een gegeven. Ik zal schrijven tot ik merk dat ik tekort aan woorden krijg.

Ik zou wat makkelijker willen zijn, socialer vooral ook.

Mijn grootste professionele prestatie vindt iedereen natuurlijk het concept ‘Even Apeldoorn bellen’. Zelf vind ik sommige van mijn boeken wel aardig en dat ik als oude reclameman columns schrijf voor een literair tijdschrift.

In een volgend leven wil ik architect zijn. Ik heb al een aantal huizen getekend en gebouwd en dat gaf zeer grote bevrediging. Een huis is namelijk ook een verhaal.

De beste ideeën krijg ik als ik in bad zit.

Favoriete plek om te eten en te drinken is de keuken bij mijn echtgenote kunstenares Will Kellermann. Verder vind ik Vlaar in ‘s Graveland wel prettig.

Mijn grootste fan is uiteraard hiervoor genoemde Will Kellermann, mijn geliefde.

Samenwerken is naar mijn mening niet mijn sterkste kant.

Volgend leven? Geen idee. Misschien nog eens een huis bouwen of restaureren.

In de reclame, waarin ik mijn geld heb verdiend, werk ik al heel lang niet meer. Maar ik werk nog elke dag omdat ik werken zo leuk vind. Niet alleen schrijven, ik beheer bijvoorbeeld ook een beleggingsportefeuille. En ik doe de p.r. voor mijn echtgenote (www.willkellermann.com)..

Ben bereikbaar via mijn mobiele telefoon, maar bij voorkeur via email. Het adres is: info@christian-oerlemans.net. Verhaal is een groot woord voor de voorgaande schets…. mijn verhaal vind je op http://www.christian-oerlemans.net

Leave a Reply

