Passie Pensioneert Nooit voor Marie Claire Breuning

Wat is mijn grootste passie? Mijn grootste passie is het helpen van anderen, met name kinderen in Afrika. Het helpen van kinderen in Kenia, waar ik sinds 2009 kinderen help via mijn eigen stichting, geeft mij zoveel kracht en ik zet elk jaar weer alles op alles om het leven van de kinderen in Kenia beetje bij beetje te zien verbeteren.

Wat is ultiem geluk voor mij? De kleine dingen in het leven waar je elke dag aan herinnert kan worden. Weten dat iedereen om je heen gelukkig is en zo min mogelijk zorgen heeft.

Waar hou ik het meest van aan mijn werk? Dat elk jaar een nieuwe uitdaging is, dat elk project ons steeds een stap in de goede richting is, het constant leren van een andere cultuur, en dat elk jaar ons weer zoveel leert!

Wat is mijn grootste angst? Dat ik niet alles uit het leven zal halen wat er in zit, dat nare dingen onverwachts zullen gebeuren (ook al weet ik dat het part of life is).

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Dat ik vlucht voor confrontaties die betrekking op mezelf hebben.

Wat is mijn grootste valkuil? Niet altijd alles vertellen wat mij dwars zit.

Wanneer zou ik liegen? Ik ben erg slecht in liegen, dus snel doe ik het niet. Ik zal liegen als het een klein leugentje om eigen bestwil is, of voor een ander.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad? Ik denk mijn ouders. Allebei mijn ouders hebben mij geleerd altijd door te zetten, iets wat zij ook veel in hun leven hebben moeten doen.

Waar houd ik het minst van aan mijn werk? Het doen van de financiën, ook al is dat een van de belangrijke taken in het hebben van een stichting. Zodra ik cijfers zie, klap ik een beetje dicht.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Elk jaar als ik weer naar Kenia kan gaan, en het moment dat de kinderen aan komen rennen als wij arriveren, dat is mijn ultieme moment van gelukkig.

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit ’mij? Deze uitspraak zegt mij dat zolang je iets doet waar je passie ligt, dat je je nooit verveelt, dat je uit je werk zoveel kracht kan halen om elke dag er mee bezig te zijn, dat leeftijd niet mee speelt in het stoppen met werken, dat je zolang het leven je toelaat je zal blijven werken omdat het niet werk is, maar omdat het een onderdeel van je leven is.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Ik denk dat iedereen wel altijd iets zou willen veranderen aan zichzelf, een mens zal zichzelf nooit helemaal als ‘perfect’ zien. Op dit moment zou ik willen leren om meer voor mezelf op te komen.

Wat is mijn grootste professionele prestatie? Het opzetten van mijn eigen stichting samen met een vriendin, Stichting ‘Project Lala Salama’. Met onze stichting proberen we elk jaar het weeshuis waarmee we samen werken, te voorzien van projecten waardoor ze zelfstandiger kunnen worden en waardoor ontwikkeling mogelijk is.

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven? Rechercheur, dat is nog steeds een andere droom van mij.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad? Fietsend door mijn stad Amsterdam met muziek die mij doet denken aan Kenia. Muziek van Empire of the Sun, Marvin Gaye, Keniaanse artiesten, Celine Dion, Michael Jackson zijn enkele voorbeelden.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken, in mijn stad? Het is niet per se mijn favoriete plek, maar meer mijn stamkroeg samen met vrienden, omdat het centraal ligt, genaamd Brandstof.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Claartje de Rooij, zij is mijn partner in crime in onze stichting, we delen samen onze passie voor Kenia. Maar ook in het dagelijks leven spreek ik haar elke dag.

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken? Ik zou Nelson Mandela zeggen, maar dat is helaas niet meer mogelijk. Verder is er niet per se 1 persoon met wie ik zou willen werken, maar met kleine organisaties die inspirerend werk doen en waarmee je nieuwe doelen kan bereiken.

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit? Op dit moment staat er niet een project vast voor volgend jaar voor onze stichting. Maar elk jaar kijk ik uit naar de nieuwe ideeën die we ontwikkelen samen met het weeshuis, en waar we een heel jaar mee bezig zijn om het project te kunnen realiseren.

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken? Barack Obama, niet om politieke redenen, maar omdat ik zo benieuwd ben naar hem als persoon. Als ik hem op tv zie komt hij zo charismatisch over en hij spreekt met zoveel overtuiging, dat ik hem dolgraag zou willen ontmoeten en spreken. Hoe hij zichzelf is gebleven met alle druk die op hem stond.

Ga ik pensioneren van dit werk en leven waar ik van houd? Zolang ik door kan blijven gaan met dit werk, zal ik nooit pensioneren van mijn werk. Ik zou het een privilege vinden als ik dit de rest van mijn leven zou mogen doen.

Hoe kan je contact met mij opnemen? Via onze email van de stichting projectlalasalama@hotmail.com

Leave a Reply

