Passie Pensioneert Nooit voor Saskia Pfaeltzer

Wat is mijn grootste passie? Beelden en tekeningen maken.

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Met eenvoudige materialen een nieuwe wereld scheppen.

Wat is mijn grootste angst? Niks meer creeren.

Waar houd ik het meest van aan mijn werk? Als het ergens staat/hangt of ligt waar het op zijn plek is.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Ongeduld maar dat is ook weer goed want daardoor vordert het werk.

Wat is mijn grootste valkuil? Ongeduld.

Wanneer zou ik liegen? Als ik zeg dat ik nooit lieg.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad? Weet ik niet.

Waar houd ik het minst van aan mijn werk? Als ik mezelf moet promoten, dat vind ik vreselijk.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Toen ik van karton zomaar een heel theater maakte voor de opera van mijn zanggroep. En twee keer per week schreef ik de Zangkrant.

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? Zonder de mogelijkheid iets te maken word ik ongelukkig. Dus ik zal altijd bezig zijn met iets maken, ook later.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Een beetje meer innerlijke rust zou prettig zijn.

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven? Kunstenaar, zangeres en tekenaar.

Wat is mijn grootste professionele prestatie? Dat ik nu financieel vrij ben geworden.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad? In mijn atelier.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken, in mijn stad? Thuis.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Geen idee.

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken? Ik zou graag samenwerken met lokale kunstenaars in afgelegen gebieden. Of met gepokt & gemazelde beroemdheden, maakt niet uit wie.

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit? Ik ga weer op uitnodiging naar Beijing, China, voor een expositie en ik heb tien dagen om ter plekke werk te maken. Ik ben heel benieuwd wat er uit mijn handen komt.

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken? William Kentridge.

Ga ik pensioneren van dit werk en leven waar ik van houd? Nee, maar wel verandert mijn manier van werken. Het wordt allemaal speelser, minder serieus.

Hoe kun je contact met mij opnemen?

Website: http://www.saskiapfaeltzer.nl

Email: pfaelt@xs4all.nl

Leave a Reply

