Passie Pensioneert Nooit bij Kees Hendricks

Wat is mijn grootste passie? Het maken van boten, meubels en huizen.

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Een simpel, eenvoudig leven.

Wat is mijn grootste angst? Achtervolgt te worden door de staat met allemaal regels waaraan je moet voldoen.

Waar houd ik het meest van aan mijn werk? Dat er uiteindelijk iets moois door mij wordt gemaakt!

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Uitstelgedrag

Wat is mijn grootste valkuil? Hetzelfde: uitstellen van allerlei zaken.

Wanneer zou ik liegen? Als me dat verstandig lijkt.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad? Mijn oom Manus, die in 1946 met een schip wegvoer om de wereld rond te zeilen hetgeen echter niet lukte. Maar hij kwam wel terecht in Corsica waar hij het eerste bungalowpark voor families neerzette.

Waar houd ik het minst van aan mijn werk? Het regelen van de verkoop van mijn boten.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Telkens als ik een nieuwe boot ontwerp ben ik erg gelukkig.

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? Deze uitspraak past mij naadloos.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Ik ben ’s avonds moe, dat stoort me enorm want ik heb nog veel te doen zoals onder andere artikelen schrijven.

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven? Houten huizen en meubels ontwerpen en timmeren.

Wat is mijn grootste professionele prestatie? Het bouwen van “White Cloud” I, I & III, (catamaran,19 meter). Met deze boten ben ik de oceaan overgestoken.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad? In mijn werkplaats te Balen, Belgie.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken, in mijn stad? Thuis.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Mijn vrouw.

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken? Met niemand. Ik doe altijd alles zelf.

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit? Varen met mijn laatste boot “Ultimo”. Die is nu klaar.

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken? Niemand.

Ga ik pensioneren van dit werk en leven waar ik van houd? Nee hoor, het werken aan- en op mijn boten houdt nooit op.

Hoe kun jij contact met mij opnemen?

Email: ctghendricks@gmail.com

 

Leave a Reply

