Passie Pensioneert Nooit voor Paul Bloemheuvel

Wat is mijn grootste passie? Het zien van een mooi schilderij .De verfstreken bekijken , jezelf voorstellen hoe en wanneer het gemaakt werd. Proberen te zien wat de maker er mee bedoelde. Het kan me ontroeren

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Op een zonnige maandagochtend op weg naar een mooie aankoop in Drenthe langs een weiland met een kudde koeien rijden .

Wat is mijn grootste angst? Voor mijn dagelijkse verzorging afhankelijk te worden van anderen. Leg mij maar neer in de zandverstuiving bij Kootwijk en laat het licht heel langzaam uitgaan

Waar houd ik het meest van aan mijn werk? De ritjes door Nederland , de ontvangst aan de Keizersgracht of op een boerderij bij Appingedam

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Eigenwijs

Wat is mijn grootste valkuil? Poeh ,ik mag na 57 jaar levenservaring graag denken dat ik de grootste valkuilen wel achter me heb gelaten

Wanneer zou ik liegen? Ik geloof wel in eerlijk duurt het langs maar met een pistool op mijn hoofd zou ik ver gaan denk ik

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad? Mijn vader , een vrolijke hardwerkende man. Hij is fit gebleven tot zn 86 ste en na een ziekbed van 3 dagen overleden. Hij vond het prima. Z’n laatste woorden tot mij waren: Denk je er aan . Er staat nog nasi in de vriezer..

Waar houd ik het minst van aan mijn werk? Oppassen voor de grote hoeveelheid valse kunst.Voor elk origineel schilderij zijn er vier kopieën. Er wordt weinig tegen gedaan opvallend genoeg. Uitkijken dus en altijd kopen met garantie!

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Ik vond het geweldig mijn eigen galerie te openen

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? Helemaal waar . Ik ken verzamelaars die tegen de negentig lopen en zie hun ogen glinsteren als ze weer een mooi stuk gevonden hebben

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Ik zou wat meer discipline willen hebben

Wat is mijn grootste professionele prestatie? In een tijd waarin het aanbod groot is het hebben kunnen opbouwen van een vaste klantenkring

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven Directeur van museum Paleis het Loo te Apeldoorn

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad? In de bossen rondom

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken, in mijn stad? Lekker thuis

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Dat was mijn vader , we reden vaak samen een dagje om een schilderij op te halen of te kopen. Erg leuk

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken? Ik werk met een heleboel leuke interessante collega’s . t is nu al goed

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit? Elke volgende tentoonstelling. We zijn nu bezig met een expositie van werken van Apeldoornse schilders

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken? In de schilderkunst is dat maar één man …Rembrandt

Ga ik pensioneren van dit werk en leven waar ik van houd? Ik hoop nog heel lang door te kunnen gaan zonder op een pensioenleeftijd te letten

Hoe kun jij contact met mij opnemen?

http://www.molenvanorden.nl

Leave a Reply

