Passie Pensioneert Nooit bij Mart Boudestein

Wat is mijn grootste passie? Mijn grootste passie is het maken van beeld. Als kind tekende ik al heel graag en niet veel later leerde ik dat je dat met licht en een camera ook kunt doen.

Wat is mijn idee van ultiem geluk? Genieten! Spontaan en op afspraak. Het leven is een feest, waarbij je wel zelf de slingers moet ophangen. Elke dag is er een.

Wat is mijn grootste angst? Een haai aan m’n been. Zonder dollen. Ik ben niet zo bang. Alles gaat tenslotte zoals het gaat. The magic is in the doing. Durven en fouten maken hoort erbij. Daar heb ik meer van geleerd dan van welke opleiding ook.

Waar houd ik het meest van aan mijn werk? Mensen blij maken.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Ik beloof te gemakkelijk meer dan ik uiteindelijk kan doen.

Wat is mijn grootste valkuil? Ik wil teveel tegelijk en schat de benodigde tijd vaak te optimistisch in.

Wanneer zou ik liegen? Dat doe ik liever niet. De beleefde bestwilgevalletjes daargelaten.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad? Ik word nog steeds geïnspireerd door alle grote fotografen van de wereld. En dat zijn er teveel om op te noemen.

Waar houd ik het minst van aan mijn werk? Gezeur over geld. Met de snelle opkomst van de digitale fotografie is er een compleet verkeerd beeld ontstaan van wat een goede foto vandaag de dag (nog) zou mogen kosten.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk? Heb een keer een dag lang aan een Schots logg gestaan en om de tien minuten telkens hetzelfde landschap gefotografeerd. Omdat ik geen land ter wereld ken waar de snelle verandering van lucht (en dus licht) zulke mooie verrassingen kan opleveren. Dat was voor mij ultiem geluk.

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij? Als je je passie(s) eenmaal volgt houdt dat nooit meer op.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen? Zie grootste valkuil.

Wat is mijn grootste professionele prestatie? Elke klus is er een. Je bent zo goed als je laatste prestatie, heb ik geleerd. Deed laatst een portretklus waar de klant en ikzelf heel blij van werden. Daar doe je het allemaal voor.

Welk beroep zou ik in een volgend leven hebben? Fotograaf.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad? Ik heb een geweldige fijne en inspirerende studio in Amsterdam Oud-West waar ik heel prettig kan werken.

Wat is mijn favoriete plek om te drinken en te eten, in mijn stad? De Kring.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime? Vriend en tekstschrijver Martin Boomkens.

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken? Het gaat mij meer om voor wie ik kan werken dan met wie. Fotograaf ben je in je eentje en als het nodig is wordt er assistentie ingehuurd. Werken voor (internationale) reclamebureaus, uitgeverijen, bladen, kranten, tijdschriften is natuurlijk waar het allemaal om draait. Maar een vrij portret, landschap of stilleventje kunnen me ook zielsgelukkig maken.

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit? Ik kijk uit naar alle mogelijk nieuwe projecten. Als je lekker bezig blijft worden ze vanzelf leuker, groter en interessanter.

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken? Ik zou graag de Italiaanse (mode)fotograaf Paolo Roversi nog eens ontmoeten.

Ga ik pensioneren van dit leven en werk waar ik van houd? Dat gaat mij niet lukken. Zolang ik een camera kan vasthouden ga ik door.

Hoe kun je contact met mij opnemen?

Via mijn website http://www.martboudestein.com

of social media.

https://www.facebook.com/martboudesteinphotography/?fref=ts

https://www.instagram.com/mart_boudestein/

Leave a Reply

