Passie Pensioneert Nooit bij Monique van Doorn

Wat is mijn grootste passie?

Mijn passie is zo optimaal mogelijk van het leven te genieten en daar hoort mijn werk ook bij. Ik raak geïnspireerd door vrouwen die niet bang zijn voor hun sensualiteit, om hun dan na een foto-shoot, als model te gebruiken voor mijn sensuele houtskool schilderijen

Wat is mijn idee van ultiem geluk?

Geluk creëer ik zelf, het is een mindset en een levens filosofie. Elke dag moet een feestje zijn.

Wat is mijn grootste angst?

Mijn grootste angst heb ik overwonnen toen in 6 jaar geleden te horen kreeg dat ik een agressieve vorm van borstkanker had, waarbij ik de dood al in de ogen heb gekeken. Nu is er geen plaats meer voor angst in mijn leven

Waar houd ik het meest van aan mijn werk?

Mijn werk is hommage aan de schoonheid en mystiek van de vrouw.

Ik krijg een kick van de reactie op mijn houtskoolschilderijen en/of op mij foto’s, of als het model vol ongeloof kijkt naar hoe ik haar heb vastgelegd.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap?

Ik wil te veel, te snel en er valt voor mijn nog veel te leren op het gebied van computers.

Wat is mijn grootste valkuil?

Doordat ik te snel ga maak ik makkelijk fouten. Dus eerst denken dan doen

Wanneer zou ik liegen?

Nooit! Dat zie je denk ik ook terug in mijn werk, ik gebruik geen Photoshop. Ik ga voor zo puur mogelijk!

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad?

De reacties op een schilderij van Nico Vrielink met daarop een naakte vrouw die wij in de woonkamer hadden hangen, intrigeerde en inspireerde mij omdat het heel veel zegt over wie wij zijn, dat wij niet bang zijn om te confronteren. In de fotografie is mijn rolmodel Marc Lagrange, hij gebruikt(e) net als ik “ruwe diamanten” als model, zijn foto’s zijn glamoureus, sensueel, maar nooit vulgair of aanstootgevend.

Waar houd ik het minst van aan mijn werk?

Mijn man en ik leven als ‘moderne nomaden’ we hebben geen vaste woon, of verblijfplaats, ik heb geen eigen atelier of studio. Ik ben altijd op zoek naar galeries die het aandurven mijn werk te exposeren, dat is ook nog wel eens een uitdaging.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk?

‘Art is my Therapy’, ik vergeet alles om mij heen als ik bezig ben met mijn passie, dus ik had geen tijd om te piekeren over mijn gezondheid. Ik vergat zelfs wel eens de kinderen van school te halen.

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij?

Passie is tijdloos maar je moet je passie misschien wel bijstellen en aanpassen aan de omstandigheden.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen?

Lichamelijk niks…Ik zou wel graag meer talen vloeiend willen spreken zodat ik ook daarin grapjes kan maken.

Wat is mijn grootste professionele prestatie?

Ik ben een autodidact in het werken met houtskool en in het fotograferen, de foto’s heb ik nodig omdat ik realistisch teken en het model niet zo langs stil kan zitten. Om feedback te krijgen op mijn werk ben ik in Miami naar een galerie gegaan en die drukte mij op het hart dat ik een unieke stijl heb gecreëerd.

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven?

In mijn volgende leven zou ik mijn andere passie namelijk het werken als ‘Natuur Genezer’ willen optimaliseren. Ik heb Chinese geneeskunde gestudeerd in Taiwan dus daar zou ik mij verder in willen verdiepen.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad?

Door ons Nomaden bestaan hebben we vele favoriete plekken ontdekt die mij inspireren bijvoorbeeld Barcelona de stad waar alles klopt, het eten, de cultuur, mooie wijnen, de geweldige architectuur en het klimaat is top of Colombia waar o.a. in mijn ogen de mooiste vrouwen rondlopen. Curaçao waar ik jaren heb gewoond is ook een bron van inspiratie door de mix van culturen.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken, in mijn stad?

Barcelona, Restaurant Carnivore met uitzicht op wijnranken, bergen en de zee, de kwaliteit van het eten en wijn maakt het de perfecte plek voor een zondag lunch. Ook een aanrader is in Miami, Restaurant Alter, de chef is Brad Kilgore een gerenommeerde jonge kok vol met passie.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime?

Ik heb meerdere fans en sponsoren en maar één partner, dat is mijn man, die het geweldig vindt wat ik doe, mij met raad en daad te zijde staat en mee zoekt naar potentiële modellen, en heel blij is dat ik geen kerktorens of fruitschalen schilder.

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken?

Monica Bellucci omdat ik haar als een tijdloze schoonheid zie. Met iedereen die Monique heet … het schept een band, deze naam staat toch vaak voor een sterke, stoere, krachtige vrouw.

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit?

Ik wil in de toekomst mijn eigen galerie eventueel in samenwerking met bijvoorbeeld Art Fusion Miami of Oliver Rath (Berlijn).

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken?

Ik ben een fan van Sylvie Meis, we hadden in dezelfde tijd borstkanker zij moest het hele proces van chemo en onzekerheid doen met de hijgende pers in haar nek, dus ik heb respect voor deze dame.

Ga ik pensioneren van dit werk en leven waar ik van houd?

Pensioneren klinkt zo saai, zonder passie is er geen leven, als ik niet meer kan doen wat ik nu doe, bedenk ik wel weer iets anders.

Hoe kun jij contact met mij opnemen?

Via social media maar je mag ook altijd langskomen als je mijn model wilt zijn… Women only!!!

Website: http://www.sensualartbymonique.com

Instagram: SenaulArtbyMonique

Twitter: Monique1311

Leave a Reply

