Passie Pensioneert Nooit voor Manouk van der Meulen

Wat is mijn grootste passie?

Mijn grootste passie is creativiteit en daarmee waarde creëren voor mezelf en anderen.

Wat is mijn idee van ultiem geluk?

Het ultieme geluk is voor mij als iets op zijn plek valt, iets waar ik jarenlang aan werk of van gedroomd heb, dat het vorm heeft gekregen.

Wat is mijn grootste angst?

Mijn grootste angst is dat niemand van me houdt, dat ik buitengesloten word, en sterf van eenzaamheid.

Waar houd ik het meest van aan mijn werk?

Het in ‘flow zijn’ met een hoog engagement en toewijding, dat is een heerlijk tijdloos gevoel.

Wat is mijn minst aantrekkelijke eigenschap? Mijn perfectionisme zit me constant in de weg.

Wat is mijn grootste valkuil?

Teveel interesses en alles tegelijkertijd willen doen.

Wanneer zou ik liegen?

‘a white lie’ is soms een noodzakelijkheid, met die instelling spreek ik bijna altijd de waarheid.

Welk rolmodel heeft de grootste invloed op mij gehad?

Daisaku Ikeda, ik praktiseer sinds 1999 het Boeddhisme van Nichiren Daishonin, ik baseer mijn leven op deze inspirerende filosofie.

Waar houd ik het minst van aan mijn werk?

Opdrachtgevers achter hun broek aanzitten die mijn fakturen niet hebben betaald, oneerlijkheid.

Waar en wanneer was ik het meest gelukkig met mijn werk?

Als ik kan reizen en werken tegelijkertijd, zoals vorig jaar toen we een documentaire in Japan draaiden.

Wat zegt de uitspraak ‘Passie Pensioneert Nooit’ mij?

Passie is het leven zelf, zonder passie ben ik dood, het is nooit in me opgekomen te stoppen met creëren.

Wat zou ik aan mezelf willen veranderen?

Zo min mogelijk, ik probeer mezelf te accepteren zoals ik ben, en hetgeen ik doe zomin mogelijk te bekritiseren, dat is al moeilijk genoeg.

Wat is mijn grootste professionele prestatie?

Dat ik al 35 jaar een carriere als actrice heb weten neer te zetten in Holland, UK en Zweden, en me daarnaast als schrijfster en yogalerares heb ontwikkeld.

Welk beroep zou ik hebben in een volgend leven?

Jazzpianiste, ik kom uit een muzikaal gezin, met mijn oudoom Mathijs Vermeulen als beroemd componist, dat bloed moet stromen.

Wat is de plek waar ik de beste ideeën krijg, in mijn stad?

Als ik met mijn hond Spacey door de Zweedse bossen ren, in de Londense metro, en in bad.

Wat is mijn favoriete plek om te eten en te drinken, in mijn stad?

Ik woon in Zuid Zweden, maar neem graag de trein naar Kopenhagen, en drink op het terras van het Louisana museum een lindebloesem thee.

Wie is mijn grootste fan/sponsor/partner in crime?

Mijn man, ik bespreek alles met hem, hij geeft mij in mijn werk als actrice en schrijfster dagelijks feedback, zodat mijn dromen werkelijkheid worden.

Met wie zou ik in de toekomst graag willen werken?

Met de Zweedse regisseur Roy Andersson, zijn films zijn absurdistisch, ik voel me bij zijn stijl thuis

Naar welk project, in de nabije toekomst, kijk ik uit?

Ik kijk uit naar de publicatie van mijn tweede boek, en een Tvshow/project waar ik nu niks over kwijt wil.

Welk rolmodel zou ik graag willen ontmoeten en spreken?

Niemand, ik geloof meer in een rolmodel binnen jezelf te vinden, er zijn grote en kleine helden, helden die je dagelijks op straat tegenkomt, waar veel van te leren valt, dat interesseert me meer.

Ga ik pensioneren van dit werk en leven waar ik van houd?

Dat lijkt me onmogelijk, less is more, ik wil in minder tijd meer doen, niet de kwantiteit, maar kwaliteit speelt voor mij nu een rol.

Hoe kun jij contact met mij opnemen?

Via mijn agentschap, Allstars Agency in Amsterdam, en website http://www.manoukvandermeulen.com

Leave a Reply

