Passie Pensioneert Nooit bij Hans Snijders

Wat is jouw verhaal bij ‘Passie Pensioneert Nooit’? 
 
Ik zat laatst thuis te piekeren en mijn vrouw vroeg mij naar de reden daarvan. Probeerde mij voor te stellen hoe het zou zijn om het grootste deel van de week thuis te zijn. Werd niet gelukkig bij die gedachte. Vrije tijd is leuk als je het af en toe hebt, maar 7 dagen per week…. Dat spreekt mij niet aan, ik heb het gezien op de golfbaan waar mensen zich dan om futiliteiten druk maken omdat het wereldje een stuk kleiner is geworden’. 
 
Wat maakt jou het meest gelukkig in jouw werk?
 
Waar ik het meest gelukkig van word in mijn werk is echt samen met mensen de handen aan de ploeg zetten om iets te realiseren. Woorden die voor mij belangrijk zijn:  ‘creëren’ , ‘iedereen meekrijgen’,  ‘een mentale mindset vormen – het moet een ‘blijvende waarde’ zijn, en van betekenis zijn voor klanten – dit wordt steeds belangrijker.
 
Naar welke projecten kijk jij naar uit in de nabije toekomst?
Ik had bij mijn afscheid van Achmea de gelegenheid tot het volgen van een programma van een week cadeau bij Singularity University in Amerika. 
Een inspirerend programma waarin je zag hoe technologie in de nabije toekomst ingezet kan worden voor grote sociale doelen. Het heeft mij inspiratie gegeven om te exploreren of een programma als Brainport niet voor heel Nederland uitgerold kan worden. Ga daar de komende tijd gesprekken over aan. Belangrijk voor mij is om naast commissariaten met bestuurlijke uitdagingen ook nog mooie projecten te vinden waar ik ‘met de hand aan de ploeg kan staan’. 
Leave a Reply

